موریانه ها به یک انبار کتابخانه در استان لرستان هجوم بردند. به گفته مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی لرستان، موریانه بخش‌هایی از کتاب‌های یک ساختمان انباری کتابخانه که از سال ۹۸ تاکنون به‌صورت اصولی چک نشده بود را از بین برده است.

كتابخانه

به گزارش همشهری آنلاین، سید سجاد راستخانه به همشهری آنلاین می گوید: «تمامی کتابخانه‌ های استان لرستان دایر است و مردم هم از این کتابخانه ها استفاده می کنند. موریانه به هیچ یک از این کتابخانه ها هجوم نبرده است.»

او ادامه می دهد: «2 تا 3 انبار کتاب داریم که هیچ یک ارتباطی با کتابخانه‌ ها ندارد. در یکی از انبارها 3 کارتن مورد هجوم موریانه قرار گرفته است که البته جای نگرانی نیست. این اتفاق در انبار کتاب های وجینی رخ داده و معمولا کتاب های وجین شده را خمیر می کنیم.»

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی لرستان تاکید می کند: «کتاب هایی هم که مورد هجوم موریانه قرار گرفته بود، به سرعت شناسایی و سم زدایی و در نهایت خمیر شد. تمامی این کتاب ها به 40 کیلوگرم هم نمی رسد.»

راستخانه می گوید: «بحث وجین در همه کتابخانه ها هر ماه انجام می شود. چون این کتاب ها فرسوده و از رده خارج شده است.»

او در مورد اینکه بخشی از این کتاب ها متعلق به کتابخانه روستای دیناروند است که در سیلاب سال های گذشته تخریب شده و هنوز وضعیت مشخصی ندارد، عنوان می کند: «کتابخانه روستای دیناروند در سیل سال 98 تخریب شد و هنوز شرایط به گونه ای نیست که این کتابخانه بازسازی شود.»

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی لرستان همچنین تاکید می کند که خبر 8 تُن کتاب موریانه زده کذب است.

منبع: فارس

کد خبر 851378
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار لرستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha