سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران گفت: از کویت دعوت می‌کنیم به جای صدور بیانیه‌های غیرسازنده و اتخاذ مواضع رسانه‌ای غیرحقوقی و غیر کارشناسی برای دستیابی به توافق پایدار که متضمن منافع مشترک دو کشور باشد به میز مذاکرات فنی و کارشناسی برگردد.

ناصر کنعانی

به گزارش همشهری آنلاین، ناصر کنعانی در پاسخ به سؤالی درباره میدان گازی آرش اظهار داشت: تاکنون مرزهای دریایی ایران و کویت تعیین نشده و نمی‌توان نسبت به سهم کشورها بر سر مالکیت میدان آرش سخنی به میان آورد.

۹ دور مذاکرات کارشناسی فنی و حقوقی برای تعیین حدود مرزی فیمابین دو کشور تا الان برگزار شده و گفت‌وگوها برای برگزاری نشست بعدی مذاکرات تعیین حدود مرزی در حال ادامه یافتن است. این موضوع را در حال پیگیری داریم و بارها گفته‌ایم از نظر ایران تنها مسیر به نتیجه رسیدن این موضوع گفت‌وگوهای صریح و مستقیم فنی و حقوقی بین تیم‌های کارشناسی دو کشور بدون توسل به سازوکارهای رسانه‌ای یا جنجال‌های رسانه‌ای است.

وی گفت: ایران ضمن تأکید بر حسن نیت خود در تعاملات با کشورهای همسایه هر اقدام یکجانبه‌ای با توافق هر طرفی بدون در نظر داشت منافع ایران در ارتباط با میدان آرش را مردود و غیرقابل قبول اعلام می‌کند.

بار دیگر از کویت دعوت می‌کنیم به جای صدور بیانیه‌های غیرسازنده و اتخاذ مواضع رسانه‌ای غیرحقوقی و غیر کارشناسی برای دستیابی به توافق پایدار که متضمن منافع مشترک دو کشور باشد به میز مذاکرات فنی و کارشناسی برگردد.

کد خبر 851657
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • میلاد IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    7 0
    اگر مسولین تمامیت ارضی ایران را نادیده بگیرند و از حق ایران در میدان گازی آرش دست بکشند بزرگترین خیانت را به این آب خاک میکنند ، همه میدانیم که ایران در آن میدان حقی دارد وتحت هر شرایطی نباید از حق خود بگذریم ،کویت در حد ایران نیست که بخواهد بر علیه ما بیانه صادر کند ،در زمان افشاریه کویت جزی از خاک ایران بوده ،نباید از یک میلیمتر از ابو خاک خود بگذریم ،حتی به اندازه گاز داخل یک فندک نباید نباید نادیده شود ،چون حق ماست حتی شده با توسل به زور باید از حق خود در بار یک مشت تازه به دوران رسیده بی غیرت که این روزها نظاره گر کشتار وحشیانه مردم بی گناه غزه توسط رژیم کودک کش صهیونیسم ،دفاع کنیم ،لبیک یا خامنه ی ،پاینده باد ایران همیشه پیروز .
  • فاطمه زعیم باشی IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    5 0
    ایران باید با قاطعیت از حق خود در میدان آرش دفاع ودر صورت امکان بهره برداری از آن را آغاز کند انشالله
  • مهرداد IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    0 0
    تا کی باید این وز وز های مگس ها را تحمل کنیم. اون از جنگی که تمام شد و خساراتی که هرگز داده نشد . این هم از پر رویی این عرب های مفت خور. قاطعانه بر خورد کنید . اینها برادری و کوچیک و بزرگ حالیشون نمیشه.
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    0 0
    باسلام ایران نباید کوتاه بیاید حقوق مردم را نباید نادیده گرفت کویت حرف زور میزند و به پشتیبانی آمریکا دل بسته باید بزور هم که شده جلو کویت به ایستیم