لابد بشر وقتی که پروژه ماشین زمانش دائم با شکست مواجه می‌شد، خیلی دلش می‌سوخت که نمی‌تواند به گذشته‌ها برگردد و زمان از دست رفته را به‌دست بیاورد، اما بعد از مدتی دید که زانوی غم بغل گرفتن فایده‌ای ندارد و تصمیم گرفت یک کاری برای گذشته‌هایش بکند و دستاوردهایش را یک‌جا جمع کند.

موزه ملی ایران

همشهری آنلاین، فاطمه عباسی: بعد کم کم در کارش پیشرفت کرد و کلاسش بالا رفت و اسم این گنجینه یادگاری‌های گذشته را گذاشت موزه. حالا انواع و اقسام موزه‌های کوچک و بزرگ در سرتاسر جهان پراکنده‌اند و عجایب مختلفی را در خودشان جای داده‌اند؛ از استخوان‌های آدم‌های اولیه و دایناسورها گرفته تا خودروهای قدیمی، وسایل پادشاهان گذشته یا نقاشی‌های نقاشان بزرگ که فقط در این مکان‌ها می‌شود دیدشان.

عتیقه های دوست داشتنی | روزی برای گردش در دل تاریخ
موزه لوور فرانسه

موزه لوور فرانسه، موزه آکروپلیس یونان، موزه ملی آمستردام در هلند، موزه بریتانیا در انگلستان، موزه دل‌پرادو در اسپانیا، موزه آرمیتاژ در روسیه و موزه هنر مدرن آمریکا ازجمله موزه‌های بزرگ و معروف دنیا هستند که روزانه هزاران بازدیدکننده را به‌خود دیده‌اند و رفتن به این موزه‌ها می‌تواند یکی از شانس‌های زندگی‌مان باشد.

بیشتر بخوانید:

با این حال در کشور خودمان هم کم موزه نداریم و در بین صدها موزه‌ای که در شهرهای مختلف ایران وجود دارد موزه ملی ایران، موزه کاخ گلستان، موزه هنرهای معاصر، موزه آبگینه، کاخ‌موزه سعدآباد، موزه جواهرات ملی، موزه دفاع ‌مقدس، موزه فرش ایران و موزه سینما در تهران، موزه موسیقی در اصفهان، موزه آستان قدس رضوی در مشهد، موزه پارس در شیراز و موزه آب در یزد جزو بزرگ‌ترین و معروف‌ترین موزه‌های کشور هستند که رفتن به هر کدام از این موزه‌ها می‌تواند تجربه دلنشینی برای‌تان باشد.

عتیقه های دوست داشتنی | روزی برای گردش در دل تاریخ
کاخ موزه سعدآباد

امروز، روز جهانی موزه و میراث فرهنگی است و وقت خوبی برای اینکه به موزه‌های بزرگ یا شاید کوچک سر بزنید تا هم گریزی به گذشته‌ها زده باشید و هم از قدم زدن در سالن‌های خنک موزه‌ها لذت ببرید. فقط یادتان باشد بعد از بیرون آمدن از موزه اگر احساساتی شبیه به غرور، افتخار، جوشش عرق ملی و صیانت از آثار تاریخی در وجودتان منفجر شد، مثل یک بمب تبلیغاتی عمل کنید و چیزهایی را که در موزه دیده‌اید به دیگران هم منتقل کنید تا برای رفتن به موزه تشویق شوند.

ضمن اینکه رابطه‌تان را با موزه‌هایی که در گذشته بازدید کرده‌اید، حفظ کنید. گاهی موزه‌ها از خزانه‌های خودشان یا موزه‌های دیگر، مجموعه‌های جدید در معرض دید عموم قرار می‌دهند که دیدنش خالی از لطف نیست، نمونه‌اش موزه هنرهای معاصر تهران که هر از چند گاهی یک سورپرایز برای هنردوستان دارد و مجموعه‌های جدیدی را رو می‌کند که باید حتما ببینید.

عتیقه های دوست داشتنی | روزی برای گردش در دل تاریخ
موزه فرش ایران

کد خبر 852655

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha