جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۴
۰ نفر

۲روز مسابقه و ۲شوک پی‌درپی به تکواندو و ورزش ایران؛ مسابقات تکواندوی قهرمانی آسیا با اینکه در ۲روز اول ۷مدال برای ایران داشت.

ناهيد كياني

همشهری آنلاین| ۲اتفاق غیرمنتظره تکواندوکاران را غافلگیر کرد. در این رقابت‌ها که به میزبانی کشور ویتنام در حال برگزاری است، شروع خوبی برای ایران نداشت و حذف زودهنگام ۲المپین شوک بزرگی را به کاروان ایران درآستانه بازی‌های المپیک پاریس وارد کرد، به‌خصوص اینکه یکی از تکواندوکارانی که همان مبارزه اول شکست خورد، ناهید کیانی بود.

شوک در روز نخست

شاید تیم ایران به تنها چیزی که فکر نمی‌کرد، این بود که کیانی در همان مبارزه اول از دور رقابت‌ها کنار برود. او در وزن ۵۳- کیلوگرم با شکست در ۲راند و مقابل حریف تایلندی از مسابقات حذف شد. بیش از تکواندو، این کمیته ملی المپیک بود که با این اتفاق شوکه شد. کیانی سال۲۰۲۳ نخستین مدال طلای جهان را برای تکواندوی زنان گرفت و با صعود به رنک ۳جهانی حالا یکی از امیدهای اصلی ایران برای بهترین سکوی پاریس است اما باخت او درحالی‌که کمتر از ۳ماه به شروع المپیک مانده، زنگ خطر را برای تکواندوی ایران در المپیک پاریس به صدا درآورده. البته این نخستین باری نیست که کیانی با شکست غیرمنتظره‌ای روبه‌رو می‌شود. در بازی‌های آسیایی هانگژو هم در حالی که همه روی مدال طلای او حساب باز کرده بودند، کیانی در دور اول باخت و روی سکو نرفت. اما بعد از این شکست درخشش او در گرندپری‌ها و قهرمانی‌اش در رم چشمگیر بود. کیانی بعد از شکست در هانگژو گفته بود که این باخت لازم بود تا او برای میدان بزرگی مثل المپیک آماده شود، حالا هم شاید این شکست در بهترین موقع برای او اتفاق افتاده باشد. روز اول مسابقات سعیده نصیری در وزن ۴۶- کیلوگرم و متین رضایی در وزن ۶۳- کیلوگرم مدال برنز را کسب کردند.

شوک دوم درروز دوم

در روز دوم رقابت‌های قهرمانی آسیا دومین المپین ایران هم از دور مسابقات کنار رفت تا نگرانی‌های کاروان ایران بیشتر شود. مبینا نعمت‌زاده نماینده وزن ۴۹- کیلوگرم ایران در دور نخست مقابل مانگین از فیلیپین در ۲راند به برتری رسید اما در دومین مبارزه خود و در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل ترانگ از ویتنام با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. نعمت‌زاده با سهمیه‌ای که سال پیش گرفت، برای نخستین‌بار سهمیه زنان تکواندوکار ایران در المپیک را به عدد ۲رساند.

۵ مدال در روز دوم

مهدی حاجی موسایی در وزن ۵۸- کیلوگرم نخستین فینالیست ایران در ویتنام بود. او پس از استراحت در دور نخست حریفانی از عربستان، فیلیپین و ابوالفضل زندی دیگر نماینده ایران را شکست داد و فینالیست شد. موسایی در فینال مقابل «پارک» از کره‌جنوبی ۲ بر یک به پیروزی رسید و مدال طلا را گرفت. زندی دیگر ملی‌پوش کشورمان در این وزن هم صاحب برنز شد.

در وزن ۸۷- کیلوگرم محمدحسین یزدانی و مهران برخورداری مبارزه کردند که یزدانی با شکست حریفانی از قزاقستان، کره‌جنوبی و اردن به فینال رسید. برخورداری هم با شکست دادن ۲تکواندوکار چین و ازبکستان فینالیست شد. در فینال کاملا ایرانی این وزن یزدانی بود که به مدال طلا رسید و برخورداری روی سکوی دوم قرار گرفت.

ملیکا میرحسینی در وزن ۷۳- کیلوگرم، پس از برتری مقابل حریفانی از ویتنام و ازبکستان به فینال راه یافت و با شکست مقابل تکواندوکار کره‌جنوبی به مدال نقره رسید.

امیرسینا بختیاری در وزن ۷۴- کیلوگرم و الهام حقیقی در وزن ۶۲- کیلوگرم دیگر نمایندگان ایران در روز دوم بودند که با شکست در مقابل رقبایشان از دور مسابقات کنار رفتند.

کد خبر 852662

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha