مشکل اصلی در حوزه کتاب، کاهش سرانه مطالعه و عدم وابستگی شهروندان به کتاب است، برای حل این معضل باید برنامه داشت و کار ویژه مشخصی تعیین کرد و آن را در مساجد و مدارس اجرایی کرد.

بازدید شهردار تهران

به گزارش همشهری آنلاین- شهردار تهران با اعلام این مطلب در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب گفت: شهرداری تهران ظرفیت‌های استثنایی بسیاری در اختیار دارد که یکی از مهم‌ترین این ظرفیت‌ها حضور در متن محلات است، بر همین مبنا در دوره جدید مدیریت شهری نیز تلاش کردیم سراهای محلات را تبدیل به ستادهای تلاشگر بکنیم تا منشا خدمات به مردم باشند.

علیرضا زاکانی افزود: در رابطه با محلات و شهروندان تهرانی ۵۲ حوزه ماموریتی تعریف کردیم که این حوزه‌ها اکنون تبدیل به رویداد شده است. گستردگی این رویدادها نیز بسیار است؛ از برگزاری مسابقات ورزشی گرفته تا مسابقات حفظ قرآن و رویدادهای سلامت محور.

وی تاکید کرد: مسجد، مدرسه و خانواده سه ضلع پیش برنده برنامه‌های شهرداری بوده‌اند. در میان رویدادهای طراحی شده موضوع کتاب و کتابخوانی نیز از دو وجه ترویج فرهنگ کتابخوانی و تولید محتوا برای ما مهم و قابل تامل است. به همین دلیل فعالیت‌هایی که اکنون در رابطه با حوزه کتابخوانی در مجموعه‌های ذیل شهرداری انجام می‌شود باید تشدید شود.

اجرای برنامه های ترویج کتابخوانی در مساجد و مدارس

مهم‌ترین کارویژه‌ در حوزه کتابخوانی فعال کردن متن جامعه است

شهردار تهران ادامه داد: در رابطه با موضوع کتابخوانی چه در حوزه تولید محتوا و چه در حیطه بهره‌مندی از کتاب نیازمند ایجاد ظرفیت و فرهنگ سازی هستیم. در همین رابطه مهم‌ترین کار ویژه‌ای که به آن توجه نیز نشده است فعال کردن متن جامعه است که اگر این کار صورت گیرد بسیاری از مشکلات ما نیز حل می‌شود و بسیاری از کارها را می‌توان انجام داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مشکل اصلی ما اکنون کاهش سرانه مطالعه و عدم وابستگی شهروندان به کتاب است. برای حل این معضل نیاز است برنامه داشت و کار ویژه مشخصی تعیین کرد و آن را در مساجد و مدارس اجرایی کرد.

زاکانی سپس تاکید کرد: از مهرماه سال گذشته باشگاه شهروندی برای شهروندان تهرانی تشکیل شده است که در آن خدمات قابل ارائه را احصا کرده‌ایم و به شهروندان ارائه می‌دهیم.

وی افزود: اکنون طیف گسترده‌ای از خدمات به شهروندان ارائه می‌شود. انشالله در آینده هم خدمات حوزه مرتبط با کتاب و کتابخوانی می‌تواند به این لیست اضافه شود.

اجرای برنامه های ترویج کتابخوانی در مساجد و مدارس

شهردار تهران طی حضور دو ساعته خود در نمایشگاه کتاب از غرفه انتشارات‌ انقلاب اسلامی، موسسه پژوهشی امام خمینی(ره)، مکتب حاج قاسم، نشر ۲۷ بعثت، موسسه همشهری، راه یار، صهبا، مجمع ناشران انقلاب اسلامی و... و. بازدید کرد.

اجرای برنامه های ترویج کتابخوانی در مساجد و مدارس

کد خبر 852141

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha