منابع خبری از شلیک دستکم ۴۰ موشک‌ از خاک لبنان به سوی شمال سرزمین‌های اشغالی خبر دادند همچنین مقاومت فلسطین از حملات گسترده خود به نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه و هلاکت دست کم ۱۲ نفر از آنها در عملیاتی ترکیبی در اردوگاه جبالیا در شمال این منطقه خبر داد.

حماس - کتائب القسام

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از المیادین، منابع خبری از شلیک دستکم ۴۰ موشک‌ از خاک لبنان به سوی شمال سرزمین‌های اشغالی و اصابت آنها به چند پایگاه رژیم صهیونیستی خبر دادند. آژیرهای خطر در شهرک‌های صهیونیست نشین کفار گلعادی، مرگلیوت، مسکاف عام و کریات شمونه در شمال سرزمین‌های اشغالی به صدا درآمد.

این در حالی است که رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز از به صدا درآمدن‌ آژیرهای خطر در شهرک‌های ساسا و تسفعون در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر دادند. همچنین آژیرهای خطر در منطقه میرون به صدا در آمد و صدای انفجارهای شدید و گسترده از آن به گوش می رسد.

خبرنگار المیادین گزارش داد که تعدادی موشک به سمت منطقه صهیونیست نشین الجلیل اعلی شلیک شده است. وی گفت که تعداد موشک‌های شلیک شده به سوی سرزمین‌های اشغالی ۴۰ فروند است.

بر اساس این گزارش، به طور همزمان تعدادی موشک از خاک لبنان شلیک شد و به محوطه پادگان برانیت اصابت کرد.

این در حالی است که رسانه‌های صهیونیستی اذعان کردند که دست‌کم ۱۵ فروند موشک از خاک لبنان به سمت کوه میرون شلیک شد. منابع خبری می‌گویند که این موشک‌ها به یک هدف نظامی صهیونیستی در میرون اصابت کرده‌ است.

در همین حال، منابع صهیونیستی گزارش دادند که صدای آژیر خطر در منطقه میرون متوقف نشده و همچنان به گوش می‌رسد. همچنین خبرهایی از نفوذ پهپادها از خاک لبنان به حریم هوایی اصبع الجلیل به گوش می‌رسد. در مزارع شبعا نیز یک هدف صهیونیستی از خاک لبنان مورد اصابت قرار گرفت.

صهیونیست‌ها گزارش دادند که در حمله موشکی اول از خاک لبنان یک پایگاه وابسته به ارتش صهیونیستی مورد اصابت قرار گرفته است.

این منابع می‌گویند که تقریبا ۴۰ فروند موشک از خاک لبنان به سمت میرون و کریات شمونه شلیک شده و مقر فرماندهی لشگر ۹۱ اسرائیل هدف قرار گرفته است.

منابع صهیونیستی همچنین اعلام کردند که یک موشک سنگین و یک موشک ضدزرهی به سمت برانیت در الجلیل غربی و کریات شمونه در آخرین دور حملات شلیک شده است.

به گزارش ایرنا، با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

از ابتدای عملیات حزب‌الله در شمال فلسطین اشغالی، شمار زیادی از شهرک‌نشینان صهیونیست در این منطقه ناگزیر به ترک خانه‌های خود شده‌اند و بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، بیشتر ساکنان مانده در این منطقه، از مشکلات روحی و روانی رنج می‌برند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین به هزینه سنگین جنگ برای این رژیم در همه زمینه‌ها از جمله اقتصادی در شهرک‌های صهیونیست نشین شمال فلسطین اشغالی و به ویژه بخش کشاورزی اذعان کرده‌اند.

هلاکت ۱۲ نظامی صهیونیست در عملیات ترکیبی گردان‌های القسام

مقاومت فلسطین از حملات گسترده خود به نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه و هلاکت دست کم ۱۲ نفر از آنها در عملیاتی ترکیبی در اردوگاه جبالیا در شمال این منطقه خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه نیو پرس، گردان های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس با راکت «الیاسین۱۰۵» یک بولدوزر ارتش رژیم صهیونیستی را در اردوگاه جبالیا هدف قرار داد.

این گردان ها اعلام کرد که به وسیله پهپاد، یک راکت ضدنفر را روی مجموعه‌ای از نیروهای اشغالگر در اردوگاه جبالیا پرتاب کرده است.

گردان های القسام در بیانیه دیگری هم از عملیات ترکیبی خود علیه ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد و اعلام کرد: یک یگان ارتش رژیم صهیونیستی را که در یک خانه پناه گرفته بودند، با دو راکت هدف قرار داده و با آن‌ها درگیر شدیم و به محض اینکه نیروهای امدادی به مکان درگیری رسیدند، با بمب «شواظ» تانک مرکاوای آنها را هدف قرار دادیم. بعد از اینکه نظامیان رژیم اسرائیل تلاش کردند تا سلاح و تجهیزات برجای مانده آنها را بردارند، نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به شکل وحشیانه منطقه را بمباران کرد.

این بیانیه افزود: در این عملیات ترکیبی، دست‌کم ۱۲ نظامی صهیونیست کشته شدند.

در همین راستا، گردان‌های ابوعلی مصطفی دیگر گروه مقاومت فلسطین نیز از حمله راکتی به نیروهای اشغالگر در شرق اردوگاه جبالیا خبر داد.

گروه تیپ ناصر صلاح الدین نیز اعلام کرد که طی یک عملیات مشترک با گردان‌های القسام یک نفربر ارتش صهیونیستی را از مسافت صفر بوسیله بمب چسبنده منفجر کرد و سرنشینان آن کشته یا زخمی شدند.

این گروه در بیانیه دیگری اعلام کرد که در یک عملیات مشترک با سرایاالقدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین شهرک صهیونیست‌نشین سدیروت در اطراف نوار غزه را با ۲ راکت ۱۰۷هدف قرار داده‌است.

پس از گذشت بیش از هفت ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از هفت ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

کد خبر 852286
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha