گروه اجتماعی - علی‌اصغرمحمدی: توزیع سیم‌کارت‌های رایگان یکی از اپراتورهای تلفن همراه در برخی مدارس با توجه به ممنوعیت ورود تلفن همراه به مدارس مشکلات و حواشی زیادی به‌دنبال داشت و آموزش و پرورش اعلام کرده به هیچ عنوان اجازه توزیع سیم‌کارت در مدارس را نمی‌دهد.

وزیر آموزش و پرورش در باره چگونگی توزیع سیم‌کارت با وجود ممنوعیت همراه‌داشتن تلفن همراه در مدارس گفت: به‌نظر من این کار اشتباه است، توزیع سیم‌کارت در مدارس به هیچ وجه قابل‌قبول نیست و به همه مدیران ابلاغ شده با سرعت و قدرت از توزیع این سیم‌کارت‌ها جلوگیری کنند.

حمید‌رضا حاجی‌بابایی با اشاره به پیشنهاد شرکتی مبنی بر توزیع 12میلیون نسخه سی‌دی آموزش قرآن به معاونت پرورشی گفت: شرکت توزیع‌کننده برای جبران هزینه‌، پس از هماهنگی با معاونت پرورشی وزارتخانه قرار شد، سی‌دی‌ها را با تبلیغ یکی از اپــــراتورهای تلفن همراه توزیع کند اما پس از مدتی متوجه شدیم این شرکت می‌خواهد به هر دانش‌آمـوز یک سیم کارت تلفن همراه بدهد.

با هماهنگی آموزش و پرورش بود

پس از رسانه‌ای‌شدن توزیع سیم‌کارت در بین دانش‌آموزان مدیرعامل شرکت توزیع‌کننده اعلام کرد: توزیع سیم‌کارت با هماهنگی آموزش و پرورش بوده است. وحید صدوقی در پاسخ به پرسش فارس مبنی بر اینکه وزیر آموزش و پرورش توزیع سیم‌کارت‌های «دانش» را در مدارس، بدون هماهنگی ذکر کرده و این برنامه را لغو شده دانسته، اظهار داشت: سیم‌کارت دانش براساس طرحی با مدیرکل قرآنی وزارت آموزش و پرورش و مشاور وزیر بوده است که پس از انجام هماهنگی، قرارداد امضا شده و ما طبق آن قبول کرده‌ایم که حامی این طرح باشیم.‏

هرگز قرار‌داد توزیع سیم‌کارت نداشتیم

در همین حال، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به همشهری گفت: ما هیچ قرار‌دادی برای توزیع سیم‌کارت بین دانش‌آموزان در مدارس نداریم و اگر شرکتی مدعی است در این زمینه قرار‌دادی دارد آن را منتشر کند. علی فرهادی اظهار کرد: با توجه به ممنوعیت ورود تلفن همراه به مدارس با توزیع سیم‌کارت در مدارس به‌شدت مخالفیم و هرگز اجازه چنین کاری را نمی‌دهیم.

فرهادی با اشاره به اینکه آنچه در مدارس توزیع شده با نمونه ارسالی به آموزش و پرورش تفاوت داشته گفت: بسته ارسالی بررسی شد اما پس از موافقت و توزیع در معدودی از مدارس متوجه شدیم بسته دیگری در مدارس توزیع شده است، البته آموزش و پرورش به محض اطلاع از موضوع، از دانش‌آموزان فرم‌ها و سیم‌کارت‌ها را پس گرفت.

کد خبر 169970
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز