مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۶
۰ نفر

گروه دانش و سلامت: تحقیقات زیادی در حوزه طب سنتی شده است.

در این روش از درمان، آدم‌ها با مزاج‌ها و طبع‌هایشان دسته‌بندی می‌شوند و مزاج هر انسان شخصیت او را نشان می‌دهد. به گزارش همشهری سمینار مزاج‌شناسی در پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی برگزار شد. در این سمینار حسین خیراندیش، رئیس مؤسسه تحقیقات حجامت ایران با اشاره به اینکه تغییرات طبیعت به‌کندی و در زمان طولانی صورت می‌گیرد گفت: تغییرات قانون‌های حاکم بر زمین نیز به کندی صورت می‌گیرد.

مزاج‌ها نیز براساس قواعد طبیعی تعریف می‌شوند بنابراین هر فرضیه‌ای که دو سه هزار سال پیش در مورد مزاج‌شناسی گفته شده است کماکان به قوت خود باقی است. به‌عبارت دیگر و به‌طور مثال آدم‌های صفراوی هنوز هم آدم‌هایی عصبی هستند و جنون افراد دموی همراه با خنده‌های عصبی است. فرد دیوانه‌ با مزاج بلغمی، جنون غمناکی دارد. در واقع مزاج‌ها برخلاف نظریه‌های روانشناسی که هر چند دهه یک‌بار تغییر می‌کند، به‌کندی تغییر می‌کند.

وی گفت: اگر بخواهیم در حوزه علوم اجتماعی قوانین پایدار و پویا وضع کنیم باید آن قوانین را براساس اصولی وضع کنیم که در طبیعت ریشه دارد. به اعتقاد این محقق رفتارهای انسانی ریشه در قواعد موجود در طبیعت دارد و طبیعت هر منطقه جغرافیایی انسان‌هایی با ویژگی‌های یکسان ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه از مزاج آدم‌ها می‌توان به اشتراکاتی در جرائمی که بین اقوام مختلف رواج دارد پی برد گفت: نوع مزاج در نوع جرائم تأثیر دارد. به‌طور مثال در بررسی پرونده‌های جنایی مشخص شد که بیشتر قاتل‌ها در رتبه اول، دموی و در رتبه بعدی، صفراوی هستند اما قاتل بلغمی نداریم.

کد خبر 204478
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز