شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۶
۰ نفر

علی مرسلی: این بخش به سؤال‌ها و مشکل‌های نوجوانان و پاسخ آن‌ها به قلم دکترجون اختصاص دارد. هرگونه کاشت، داشت، برداشت، بدآموزی، خوب‌آموزی، نیاموزی و... از این مطلب بر عهده‌ی خودتان است و اصلاً به ما مربوط نیست.

چه‌کار کنم که نخوابم؟

سؤال: سلام دکترجون، نوجوانی هستم که هروقت شروع به درس‌خواندن می‌کنم، خوابم می‌گیرد. یعنی به محض این‌که لای کتاب را باز می‌کنم، لای چشم‌هایم بسته می‌شود. با توجه به این‌که امتحان‌های فصل آخر سال تحصیلی دارد نزدیک‌ می‌شود، لطفاً راهنمایی کنید که چه‌کار کنم.

جواب: سلام نوجوان خوابالو! خواب چیز بسیار خوبی است، به‌شرطی که به‌موقع و به‌جا باشد. برای این‌که موقع درس‌خواندن نخوابی، کارهای زیادی می توانی بکنی. مثلاً یک مداد تیز را با چسب نواری روی پیشانی‌ات بچسبان و یک بادکنک هم روی کتابی که می‌خوانی بگذار. این‌طوری هروقت خوابت ببرد و سرت روی کتاب بیفتد، بادکنک می‌ترکد و زهره‌ترک می‌شوی و دیگر تا عمر داری خوابت نمی‌برد!

روش دیگر این است که لای کتاب درسی، کتاب داستان یا هفته‌نامه‌ی وزین دوچرخه بگذاری و این‌طوری خواب را گول بزنی. (راستی تا به حال فکر کرده‌ای چرا وقتی کتاب داستان یا دوچرخه می‌خوانی خوابت نمی‌برد، ولی وقتی کتاب درسی می‌خوانی خوابت می‌برد؟)

به‌هرحال با این روش می‌توانی خواب را هم گول بزنی، یعنی هر از گاهی کتاب داستان را دنبال کنی و آن وسط‌مسط‌ها درس هم بخوانی!

روش سوم این است که وقتی خوابت می‌آید، بخوابی. باز اگر خواستی درس بخوانی و خوابت آمد، باز هم بخوابی. خلاصه آن‌قدر بخوابی و بخوابی و بخوابی تا خواب را از رو ببری! دیگر باید خواب خیلی پررویی باشد که با این روش‌هایی که یادت دادم از رو نرود!

----------------------------------

* شما هم می‌توانید سؤال‌های خود را با دکترجون در میان بگذارید. دکترجون آماده‌ی پاسخگویی به همه‌ی سؤال‌های شماست!
سؤال‌های خود را به ای‌میل هفته‌نامه‌ی دوچرخه به نشانی docharkheh@hamshahri.org بفرستید.

کد خبر 255875
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز