همشهری آنلاین: ماجرای گذشت پدر و مادر پسر جوانی که در یک درگیری به قتل رسیده بود بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت.

روایت یک بخشش در گاردین

ایسنا نوشت: ماجرا از این قرار بود که شش سال پیش، "بلال" در یک درگیری خیابانی در شهر "رویان" از توابع نور، مرتکب قتلی می‌شود و به این اتهام به قصاص محکوم می‌شود. او شش سال را در زندان سپری کرد تا این که بامداد سه‌شنبه 26 فروردین ماه 93 برای اجرای حکم، پای چوبه دار می‌رود اما...

پدر و مادر مقتول، در دقیقه 90 از خون پسرشان می‌گذرند و به "بلال" فرصت زندگی دوباره می‌دهند. عبدالغنی حسین‌زاده، پدر مقتول، از مربیان قدیمی فوتبال در مازندران است که 18 سال است در "رویان" به تربیت فوتبالیست‌های نوجوان می‌پردازد.

بسیاری از رسانه‌های معتبر دنیا به پوشش آن پرداختند و این خبر بازتاب گستره‌ای در میان آنها داشت.

رسانه‌های معتبر جهان از جمله روزنامه گاردین، روزنامه دیلی میل، شبکه اسکای ایتالیا، یاهو، روزنامه تایمز و سی‌ان ان، روزنامه آدوارول رومانی و سایر رسانه‌های جهان و خبرگزاری های معتبر در روزهای گذشته، تیتر نخست و اخبار اصلی خودشان را به این ماجرا و بخشیدن جوانی پای چوبه مادر توسط مادر مقتول اختصاص دادند.

روزنامه گاردین در گزارشی مفصل در خبر اصلی خود صحبت های خانواده مقتول در گفتگو با ایسنا و جزئیات مراسم را به طور کامل پوشش داده است .

همچنین علاوه بر بازتاب گسترده ای که این خبر در رسانه‌های ورزشی جهان داشته است.

در بخش نظرات روزنامه ها و خبرگزاری‌های معتبر جهان خیلی از کاربران از اقدام این خانواده فوتبالی در بخشیدن جوانی و بازگردان او به زندگی تمجید کردند و اقدام آنها را اقدامی شایسته و بزرگ توصیف کردند.

کد خبر 256320

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز