همشهری آنلاین: نماینده آیت‌الله سیستانی از عملکرد برخی نامزدهای انتخابات پارلمانی و خرید آرای مردم به بهای ناچیز انتقاد کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از المسله، شیخ عبدالمهدی الکربلائی نماینده آیت‌الله سیستانی در خطبه‌های نماز جمعه از برخی نامزدهای انتخابات پارلمانی عراق که به دیدار فقرا می‌روند و با سوء‌استفاده از مشکلات آنها، آرای‌شان را به چند دیناری می‌خرند، انتقاد کردند.

شیخ عبدالمهدی کربلایی گفت: در شرایط فعلی که عراق در آن به سر می‌برد، تغییر برای بهتر شدن نیازی فوری و ضروری است که در چارچوب آن، ما آینده‌ای روشن برای کشور، خودمان، فرزاندان‌مان و نسل‌های‌مان ترسیم کنیم. این تغییر فقط با دستان خودمان صورت می‌گیرد و همه ما در این زمینه مسئول هستیم.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت آگاهانه و مبتنی بر معیارهای مطلوب مرجعیت دینی، این تغییر را نهایی می‌‌کند.

وی افزود: برخی می‌گویند مشارکت برای تحقق تغییر بیهوده است. این امر صحیح نیست. ما می‌توانیم تغییر به سوی بهتر شدن را محقق سازیم و لازمه آن اراده مبتنی بر امید برای عملی شدن این تغییر است، این امر شدنی است.

نماینده مرجعیت دینی عراق در ادامه سخنان خود اظهار داشت: همه نامزدها ناصالح نیستند. بله، برخی نامزدها صالح و برخی ناصالحند. با این حال شما انتخاب خواهید کرد و حکومت آینده و پارلمان به نحوه انتخاب شما بستگی دارد.

شیخ کربلایی از نامزدهای انتخاباتی خواست، برنامه‌های انتخاباتی خود را در اختیار شهروندان بگذارند و همچنین دیدگاه‌های خود را در خصوص مشکلات و بحران‌ها و راهکارهایشان برای حل آنها را اعلام کنند.

وی تصریح کرد: هیئت سازمان ملل متحد تأکید کرده است حدود 6 میلیون عراقی زیر خط فقر زندگی می‌کنند، با علم به اینکه عراق دومین صادر کننده نفت در سازمان اوپک است و بودجه آن بیش از 100 میلیارد است.

شیخ کربلایی از نامزدهای انتخاباتی خواست مشکل فقر در کشور را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

وی افزود: لازم نیست نامزدی به مناطق فقیرنشین برود و اندک دیناری را به عنوان بهای خرید آرا، در اختیار فقرا قرار دهند، این معامله هتک حرمت و بی‌توجهی به آلام مردم و تجارت با آنها است.

کد خبر 256329
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز