همشهری آنلاین: دست‌اندرکاران روابط عمومی نیازمند آن هستند تا دریابند چگونه به بهترین صورت می‌توانند شخصیت‌های اجتماعی خود را از نزدیک مدیریت کنند و یا به دفع مخاطرات خبرنگاران و کانال‌های خروجی رسانه‌هایی بپردازند که به دلیل تمایل و ضرورت با آنها در تعامل هستند.

پروین رویانیان

به گزارش کاوشگران روابط عمومی به نقل از سایت prnewsonline ، افراد حرفه‌ای روابط عمومی نیازمند حفظ روابط بلند مدت خود با خبرنگاران و خروجی رسانه‌هایی هستند که برای مشتریانشان اهمیت دارد. اما با تغییرات زیادی در چشم‌انداز این صنعت، چگونگی توسعه و حفظ این روابط یک چالش جدی محسوب می‌شود. رسانه‌های اجتماعی یک ابزار عالی را در اختیار حرفه‌ای‌های روابط عمومی برای تعامل با رسانه‌ها، ایجاد شبکه‌های کمتر خود بیانگر و کمتر کسل کننده قرار داده است. اما با استفاده از ابزارهای جدید، مجموعه‌ جدیدی از مشکلات هم بوجود می‌آید و رسانه‌های اجتماعی هم از این قاعده مستثنی نیستند. دست‌اندرکاران روابط عمومی نیازمند آن هستند تا دریابند چگونه به بهترین صورت می‌توانند شخصیت‌های اجتماعی خود را از نزدیک مدیریت کنند و یا به دفع مخاطرات خبرنگاران و کانال‌های خروجی رسانه‌هایی بپردازند که به دلیل تمایل و ضرورت با آنها در تعامل هستند.

ارایه راهنمایی‌هایی درمورد اینکه چگونه آن شخصیت‌ها به بهترین شکل شاخته شوند، مفید است اما بعضی اوقات صحبت کردن درباره چیزهایی که شما نباید کاملا و حتی هیچگاه انجام دهید، ارزشمندتر است.

اینجا برخی ازعادت‌های آنلاین آورده می‌شود که برترین‌‌های روابط عمومی  باید از آن اجتناب نمایند. Vivian Hood مدیرعامل خدمات مشتری در روابط عمومی Jaffe و از همکاران کتاب راهنما روابط رسانه‌ای در این زمینه راهنمایی‌هایی را ارایه کرده که در پنج مورد به آن پرداخته است:

1- ری توییت خودکار محتوا: شما سرانجام برخی چیزهای وحشتناک را ری توییت خواهید کرد و بحران روابط عمومی خود در دستان خود شما قرار دارد چرا که با این کار ممکن است زمینه ایجاد یک بحران را فراهم سازید پس هرچیزی را قبل از اینکه به اشتراک بگذارید، مطالعه نمایید.

2- بحث‌های داغ: شما نمی‌توانید به طور کامل برخی از چیزهایی را که یک بار ارسال کرده‌اید، حذف کنید. حتی اگر فورا اقدام به حذف هر آن چیزی نمایید که در آن لحظه هیجان انگیز ارسال نموده‌اید، کاملا مطمئن باشید که خواسته‌هایتان برای از بین رفتن برخی آیتم‌ها، به طور مستقیم با این احتمال برابری می‌کند که تصاویر متعددی هنوز وجود داشته باشند.

3- خبرنگارانی که به لیست دوستانتان اضافه می‌شوند: هرگز در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک و یا سایر پلت‌فرم‌های انتخابی خود برای اشتراک گذاردن جزییات شخصی، خبرنگاری را به فهرست دوستان خود اضافه نکنید مگر اینکه با او بزرگ شده باشید. در غیر اینصورت اگر اتفاقات« خصوصی» شما به اخبار تبدیل شد ناراحت و یا متعجب نشوید.

4- به اشتراک گذاشتن بیش از حد اطلاعات: روابط شخصی خود و یا موضوعات پولی را توییت، منتشر و یا در قالب پست قرار ندهید مگراینکه به طرز گسترده‌ای کنترل شخصی بر روی پلت فرم مورد بحث و نحوه استفاده از آن داشته باشید.

5- موضع سیاسی و مذهبی بحث برانگیز در صفحه حرفه ای خود: البته هرکس با اعتقادات و باورهایش شناخته می‌شود اما « هرفردی» مشتریان بالقوه و خبرنگارانی را دربرمی‌گیرد که ممکن است با شما موافق باشند و یا نباشند و باز شاید بخواهند چیزی را با شما به عنوان نتیجه انجام دهند و شاید هم نخواهند. داشتن احساس قوی درباره بعضی چیزها یک اصل است و منتشر ساختن آن برای قضاوت دیگران چیز دیگری است.

کد خبر 256445
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز