سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۴
۰ نفر

کلاس ششم از روز اول حرف و حدیث بسیار داشت. بعضی‌ معلمان از محتویات کتاب‌های سال ششم مخصوصاً ریاضی شاکی بودند که خیلی سخت است و با کتاب‌های اول تا پنجم همخوانی ندارد.

ساز جداگانه‌ی کلاس ششم

برخی معلمان کلاس ششم هم معتقدند کتاب‌های کلاس ششم یک تحول است و چنین تحولی، خیلی مفید است و نباید از تداوم این حرکت جلوگیری کرد. غیر از معلمان، خیلی از دانش‌آموزان از این‌که باز به سبک و سیاق مادربزرگ‌ها، کلاس ششم بخوانند راضی نبودند و نیستند.

حالا در خبرها آمده که رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، از تغییرات کلی کتاب‌های پایه‌ی ششم از سال تحصیلی ۹۶-۹۵ خبر داده است.

محی‌الدین بهرام محمدیان درباره‌ی آخرین تغییرات کتاب‌های پایه‌ی ششم با توجه به برخی مشکلات کتاب‌های این پایه می‌گوید: «تغییرات کلی کتب پایه‌ی ششم بر اساس برنامه‌ی درسی ملی از سال ۹۵ اتفاق خواهد افتاد، اما اصلاحات مربوط به کتاب‌های این پایه هم‌چنان در دستور کار است و هرسال این اصلاحات اعمال می‌شود.»

به گفته‌ی او: «کتاب‌های تازه تألیف شده در سال‌های اخیر، از جمله کتاب سوم و هفتم سال گذشته، مورد بازنگری قرار می‌گیرد و با توجه به این‌که سال اول تدوین این کتاب‌ها کاملاً  آزمایشی است، پژوهشگاه و مطالعات آموزش و پرورش، بازخورد آن را از معلمان می‌گیرند تا مشکلات محتوایی را تصحیح کنند و برای سال بعد، تغییرات و اصلاحات در کتاب صورت می‌گیرد و این روال ادامه دارد تا برنامه‌ی درسی ملی به‌صورت کامل اجرا شود.»

فاطمه‌ ‌شاه‌مهدی، معلم کلاس ششمی که برای دومین‌سال متوالی به تدریس در این پایه مشغول است؛ می‌گوید: «این نکته مشکل ایجاد کرده که درس‌های کلاس ششم به کلی تغییر کرده و این تغییرات بد نیست، اما کتاب‌های سال اول تا پنجم تغییر نکرده‌اند و این ناهمخوانی خوب نیست.»

او می‌گوید: «به‌نظر من، کتاب‌های درسی بنا بر نیازهای روز باید تغییر کنند. محتوای درس‌های کلاس ششم خیلی جذاب است و نیاز دارد که معلمان دوره ببینند. البته ما گروه اول، دوره دیدیم اما گروه‌های بعد معلمان برای تدریس دوره ندیده‌اند.»

از او می‌پرسیم در تدریس مشکل خاصی داشته است؟ که می‌گوید: «گاهی مجبورم برای تدریس بعضی مفاهیم مطالعه و جست‌وجوی اینترنتی داشته باشم تا راه مفیدتری برای تفهیم درس انتخاب کنم.» به هر حال تغییرات ناگهانی در سیستم آموزش رسمی خوشایند نیست و شاید دانش‌آموزان در این میان بیش از بقیه سردرگم شوند!

کد خبر 256515
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز