همشهری آنلاین: جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: خود را آماده دفاع می‌کنیم و تا زمانی که کسی به دنبال تعرض به ایران اسلامی نباشد، سپاه خود را آماده نگه می‌دارد. ما به دنبال جنگ‌طلبی نیستیم، ولی در دریا و زمین آماده پاسخگویی به حملات بیگانگان هستیم.

به گزارش ایسنا، سردار علیرضا تنگسیری در نشست خبری که برای رونمایی از شبیه‌ساز شناورهای تندرو سپاه در اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه "این شهر در زمان جنگ بیشترین خدمات را به انقلاب اسلامی ایران انجام داده است"، اظهار کرد: افتخار داریم جایی که شهدا جان خود را فدای نظام اسلامی و جنگ را فرماندهی کردند، پا بگذاریم.

وی افزود: ما خود را آماده دفاع می‌کنیم و حتی زمانی که کسی به دنبال تعرض به ایران اسلامی نباشد، خود را آماده نگه می‌داریم. ما به دنبال جنگ‌طلبی نیستیم، ولی در دریا و زمین آماده پاسخگویی به حملات بیگانگان هستیم.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: حضور سپاه در خلیج فارس باعث شده تا کشتی‌ها از مسیر قبلی خود تردد نکنند و به صورت کنترل شده تردد داشته باشند.

تنگسیری با بیان اینکه "در برخی مواقع عبور و مرور کشتی‌ها را رصد می‌کنیم"، اضافه کرد: با تردد بیگانگان مشکلی نداریم ولی معتقدیم بیگانگان نمی‌توانند برای ما دوستی و مودت ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه "در گذشته نیز تأکید کرده‌ایم که آمادگی تأمین امنیت خلیج فارس را البته با همکاری همسایگان، داریم"، گفت: ایران دو هزار و 200 کیلومتر محدوده و مرز آبی دارد که یکهزار و 275 کیلومتر آن خلیج فارس است و ما می‌توانیم از این محدوده حفاظت کنیم.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه "بیگانگان در حریم دریایی ما نیستند"، تصریح کرد: دزد دریایی در حریم آبی خود نداریم و ثبات بسیار خوبی در خلیج فارس حاکم است که این به دلیل حضور نظامی ما و کشورهای همسایه در آب‌های خلیج فارس است.

تنگسیری ادامه داد: بیگانگان حتی تا 24 مایل دورتر از حریم دریایی ما نیز حضور ندارند و در حریم دریایی کشورهای عربی، به صورت ایستا هستند.

وی با اشاره به رونمایی از شبیه‌ساز شناورهای تندرو نیز گفت: یکی از معضلات آموزشی ما، رول پیچ شناور بود که اکنون بهترین رول پیچ در این شناور به کار رفته است. این شناور می‌تواند ما را از نظر آموزشی بی‌نیاز کند تا به صورت بهینه از آن استفاده کنیم.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه اضافه کرد: همه نفرات می‌توانند در این رول پیچ در نقطه و فاز صفر قرار بگیرند تا دریازده نشوند، سپس دریانوردی و شلیک سلاح‌هایی مثل دوشکا به آن‌ها آموزش داده می‌شود.

تنگسیری با بیان اینکه "روز به روز آموزش نظامی در سپاه پیشرفت می‌کند"، تاکید کرد: دیگر نیازی به آموزش در کشورهای دیگر نیست، بلکه خود توانایی آموزش نیروهای خود را به طور کامل داریم.

وی با اشاره به دستیابی به فناوری ساخت شبیه‌ساز شناورهای تندرو، اظهار کرد: این فناوری را هیچ‌یک از کشورهای جنوب غرب آسیا ندارند و در نظر داریم این صنعت دریایی را در نمایشگاه‌هایی همچون قطر و مالزی ارائه دهیم.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه به مزایای شبیه‌سازها اشاره کرد و افزود: شبیه‌سازها موجب می‌شوند شرایطی را که به صورت عادی ایجاد نمی‌شوند، بوجود آوریم و آموزش واقعی را در شرایط واقعی داشته باشیم.

به گزارش ایسنا تنگسیری در ادامه بر لزوم تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: سپاه این شعار را در سال‌های گذشته عملی کرده و در راستای عملی شدن آن نیز می‌کوشد. مؤید این مطلب را می‌توان در موفقیت سپاه در صنایع دفاعی مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه "در صنایع دفاعی می‌توانیم با مدیریت جهادی به خودکفایی برسیم"، افزود: برای تعرض به هیچ کشوری هیچ برنامه‌ای نداریم. اسلام این اجازه را به ما نمی‌دهد و خود را تنها برای دفاع آماده می‌کنیم.

کد خبر 256620
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز