همشهری آنلاین: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه کارهای تزئینی و نازک کاری صحن حضرت زهرا(س) آغاز شده است، گفت: صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف تا پایان سال ۹۳ برای پذیرش زائران آماده می‌شود.

به گزارش فارس، حسن پلارک گفت: روز گذشته ضریح ابراهیم مجاب در عراق رونمایی شد و روز شنبه نیز 4 در اصلی ورودی مسجد جامع صفوی به رواق‌های حرم مطهر امام کاظم(ع) و امام جواد(ع) انجام شد که با این افتتاح، مسجد جامع صفوی به صورت رسمی به حرم امامین کاظمین(ع) الحاق شد.

وی در خصوص مراحل کار صحن حضرت زهرا(س) گفت: مرحله دوم، نازک کاری و کارهای تزئینی صحن حضرت زهرا(س) را آغاز کردیم و با برنامه‌ریزی‌ها و زمان بندی‌های انجام شده به گونه‌ای است که تا پایان سال 95 صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف کامل می‌شود.

پلارک خاطرنشان کرد: اما برنامه ریزی ما این است که تا پایان سال 93 صحن حضرت زهرا(س) را برای پذیرش زائران کامل کنیم و معطل انجام کارهای تزئینی نخواهیم شد تا به مرور زمان در این دوسال کارهای تزئینی صحن به پایان برسد.

صحن مبارک حضرت زهرا (س) در حرم  حضرت امیر المۆمنان علی(ع) با وسعت 220 هزار متر مربع توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات در حال ساخت است که مراحل ساخت آن از اردیبهشت ماه وارد فاز دوم اجرایی و عملیاتی می‌شود.

ساخت آن از سال 88 در دستور کار ستاد بازسازی عتبات عالیات قرار گرفته و به صورت رسمی از سال 90 کلید خورده، قرار است در مدت 5 سال تکمیل شود.

کد خبر 256781
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز