همشهری آنلاین- هلن صدیق بنای: این بار فضای مجازی و دنیای تکنولوژی چهره‌ی جدیدی از خود برای تسلی عواطف و احساسات انسانی نشان داد.

بحث‌هاي بسياري در باره اينترنت، فضاي مجازي، شبكه‌هاي اجتماعي و...وجود دارد كه هر كدام براي خود منتقدان و طرفداران بسياري دارد.

اما اين مكان باعث تسلي خاطر يك پدر داغدار شد. به گونه‌اي كه اشك به چشم كاربران آورد.

هفته‌ی گذشته، پدر داغداري به نام يتين استِفل از اوهايو درخواست عجيب و منقلب‌کننده‌اي در فضاي مجازي در يكي از شبكه‌هاي اجتماعي اينترنت مطرح كرد. درخواستي كه پاسخش باعث تسلي خاطر او و همسرش شد.

دختر نوزاد اين مرد، سوفیا، تنها 6 هفته فرصت زندگي در اين جهان خاكي را یافت. و در اين مدت كوتاه عمر نيز او در بیمارستان و ميان لوله‌ها و دستگاه‌هاي بيمارستان به سر برد. به همين خاطر پدر هیچ عکسي از سوفیا که در آن او با لوله‌ها و دستگاه بيمارستاني پوشيده نشده باشد، نداشت.

او ارزو داشت، عکسي از سوفیای سالم ببیند تا تصور کند او هم روزی دختری سالم داشته است. درخواستش بسيار ساده و پر مهر بود. او در فضاي مجازي نوشت؛ آيا كسي مي‌تواند لوله‌ها و دستگاه‌ها را از عكس‌هاي سوفيا حذف كند تا او و همسرش بتوانند، او را بدون اين دستگاه‌ها به خاطر بسپارند؟

او و همسرش ازحجم پاسخ‌هاي دريافتي بسيار شگفت زده شدند. او در اين باره مي‌گويد؛ من هرگز انتظار چنين چيزي را نداشتم. فكر مي‌كردم شايد يك عكس ان هم با كفيت بسيار پايين دريافت كنم! ولي نمي‌توانيد احساس مرا با ديدن عكس‌هاي زيباي سوفيا آن هم با كيفيت عالي كه بسيار دقيق با فتو‌شاب كار شده‌ بودند، تصور كنيد...

خانواده استفل همراه با عكس‌هاي عالي ازسوفيا پیام‌های تسلی‌بخش زیادی نيز از افراد مختلف دريافت كردند كه برخي از آنها تجربه‌ی مشابهي با او داشتند.

اين تسلي بخشي نشان داد كه انسانيت از بين نخواهد رفت. گويا همه انسان‌ها منتظر فرصت و يا حتي درخواستي ساده هستند تا زيبا‌ترين عواطف و حس‌هاي انساني را به نمايش بگذارند. فرقي نمي‌كند كجا باشند، در دنياي مجازي يا دنياي واقعي...

  • منبع: today

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha