یک روز پس از اعلام نظر رسمی دیوان محاسبات در مورد امتیاز ویژه ۶۵۰ میلیون یورویی به تاجر خاص، سخنگوی دولت و وزیر دادگستری به این نظر واکنش نشان دادند و از افشاکنندگان آن انتقاد کردند.

محمدباقر نوبخت  در يك برنامه خبري مشترك با مصطفي پورمحمدي ضمن اشاره به‌نظر ديوان محاسبات مبني بر اينكه در اعطاي اين امتياز ويژه سوءنيتي نبوده بلكه تأثير مثبتي بر بازار داشته، گفت: دولت مجبور است وقتي انبارها خالي‌ است، از انواع روش‌ها استفاده كند. وي با بيان اينكه اين مسئله بي‌ارزش‌تر از آن بوده كه حتي به دادگاه ارسال شود، افزود:

جرم بزرگ را كساني مرتكب شدند كه نظر واقعي ديوان محاسبات و غيرتخلف بودن آن را درخصوص پرونده 650ميليون يورويي منتشر نكرده‌اند. وزير دادگستري هم با لحني تندتر با اشاره به اينكه برخي به‌دنبال مشابه‌سازي‌ پرونده 650ميليون يورويي با 3هزار ميليارد توماني هستند، گفت: نهاده‌هاي دامي و كشاورزي بسيار ضروري كه انبارهاي كشور تهي از آن بوده و در بدترين شرايط در اين زمينه بوديم، روي دريا بوده است، قبل از اينكه اقدامات اداري كامل شود اجازه ترخيص داده شده تا دموراژ گرفته نشود و كار گمركي سريع‌تر انجام شود و به انبارهاي داخل كشور برسد.

مصطفي پورمحمدي با بيان اينكه مگر در اين موضوع پولشويي، رشوه، سوءاستفاده مالي، جابه‌جايي اموال يا رديف‌هاي اعتباري كشور صورت گرفته است، گفت: براي اينكه انبارها پُر شود و در كشور نگراني نباشد، دستور ترخيص صادر شده است.
به گزارش همشهري، ديوان محاسبات روز سه‌شنبه‌نظر نهايي خود را در مورد پرونده رانت 650ميليون يورويي منتشر و آن را مختومه كرد. ديوان محاسبات در اعلام نظر خود تأكيد كرد كه تخصيص 650ميليون يورو از مصاديق امتياز ويژه بوده و به مسئولان دراين‌باره تذكر رسمي داده شده است اما در آن سوء‌نيتي وجود نداشته ضمن اينكه تأثير مثبتي بر بازار داشته و ضرر و زياني هم به بيت‌المال وارد نشده است.

کد خبر 266788

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha