سه‌شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: کتاب ˝نواچین˝ که مجموعه‌ای از آثار مدرسان و نوازندگان سنتور است با گردآوری محمد خالقی در هفته‌های آتی به بازار می‌آید. مجموعه کتاب و سی‌دی "نواچین" به همت انتشارات موسیقی عارف وارد بازار خواهد شد.

santour

به گزارش سرویس موسیقی هنرآنلاین "نواچین" شامل مجموعه‌ای از آثار و مدرسان و نوازندگان حال حاضر سنتور در سراسر ایران است که به صورت نت و سی‌دی صوتی در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

محمد خالقی، که گردآوری و تدوین این اثر را بر عهده داشته است، در گفت‌و‌گو با هنرآنلاین درخصوص جمع‌آوری مجموعه "نواچین" گفت: اساتید و سنتورنوازان برجسته در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند که به این علت که اثری از آنها منتشر نشده است، در سایر نقاط شناخته‌شده نیستند و آثارشان شنیده نشده است. من در این کتاب که گردآوری آن حدود یک سال و نیم به درازا کشید، سعی کردم از همه مناطق ایران، به صورت مستقیم یا به واسطه دوستان و آشنایان و همچنین برخی کمک‌های وزارت ارشاد، این اساتید را شناسایی و با آنها تماس برقرار کنم. حدود 50 نفر در این اثر همکاری کرده اند که به عنوان مثال می‌توان از استادانی چون مسعود شناسا، دکتر حسین میثمی، محمد علایی، مسعود رضایی نژاد و مسیح افقه نام برد.

او افزود: این پروژه با هدف قدردانی، شناسایی و معرفی اساتید سنتور در نقاط مختلف ایران و آشنایی علاقه‌مندان با سبک سیاق نوازندگی آن‌ها تدوین شده است و تا پایان تابستان امسال منتشر خواهد شد.

محمد خالقی، نوازنده و معلم سنتور، تاکنون چند عنوان کتاب در زمینه نوازنده سنتور منتشر کرده است که از آن میان می‌توان از "لاچین" (مجموعه تمرین و پاساژ برای سنتور)، "ترانک" (گزیده ترانه‌های محلی و معاصر برای سنتور) و "مشکات" (گزیده ترانه‌های محلی و معاصر برای سنتور) نام برد.

مجموعه کتاب و سی‌دی "نواچین" به همت انتشارات موسیقی عارف وارد بازار خواهد شد.

کد خبر 267221

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha