همشهری آنلاین: استیو وی دونده ۴۰ ساله‌ای است که بعد از سال‌ها اعتیاد به سیگار، الکل و کباب، توانسته به ستاره‌ای در مسابقات دوی ماراتن تبدیل شود.

استیو

به گزارش ايرنا به نقل از یورو اسپورت، او که چاق، تنبل، الکلی و به شدت معتاد به سیگار و خوردن غذاهای آماده و کباب بود، بعد از هفت سال موفق شد تمام این عادات ناپسند را کنار گذاشته و در ماراتن بازی‌های کشورهای همسود (مشترک المنافع) شرکت کند.

استیو در این باره گفت: اضافه وزن زیادی داشتم. روزی 20 نخ سیگار می‌کشیدم و به خاطر سرفه‌های شبانه، نمی‌توانستم بخوابم.

وی افزود: اگر می‌گفتند حضرت عیسی (ع) هم ظهور کرده باز می‌خوابیدم. ولی شخصی را که هر روز صبح در آینه می‌دیدم، دوست نداشتم. برای همین باید کاری می‌کردم تا شرایط تغییر کند.

استیو ادامه داد: از لحاظ بالینی افسرده نبودم ولی روزها را بی‌هدف سپری می کردم. هدفی در زندگی نداشتم، هیچ چیزی وجود نداشت که مرا به وجد بیاورد.

به همین دلیل استیو تصمیم گرفت که تغییر کند و با اینکه در دوران مدرسه هیچ علاقه‌ای به ورزش نداشت، به خاطر کاهش وزن شروع به دویدن کرد تا اینکه خیلی زود در آن خبره شد.

وی بعد از هفت ماه در اولین ماراتنی که شرکت کرد بعد از 2 ساعت و 35 دقیقه و 26 ثانیه به خط پایان رسید و نفر صدم شد.

او بعد از سه سال وزن زیادی را از دست داد و با اندامی لاغر به یک ماشین دونده تبدیل شد.

استیو در دهه سوم عمر خود با حمایت‌های همسرش از شغل خوبی که در حوزه فن آوری اطلاعات داشت، عهده دار مسوولیتی سبک‌تر در بانک البته با حقوقی به مراتب کمتر شد تا بتواند با ادامه تمرینات خود در ماراتن لندن شرکت کند.

وی سپس سهمیه حضور در ماراتن کشورهای همسود را کسب کرد ولی این پایان راه نیست چون هنوز زمان و فرصت رسیدن به موفقیت‌های بیشتر را دارد.

کد خبر 267257

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha