همشهری آنلاین: پایگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ در گزارشی به قلم گلن فورد (Glen Ford) با عنوان رویدادهای شهر فرگوسن از جنگ مقامات آمریکایی علیه سیاه پوستان پرده برداشت، نوشت:

us flag

مردم شجاع و تحت محاصره فرگوسن در ایالت میسوری سبب بروز پیچیدگی‌هایی جدی برای مقامات بخش امنیت ملی آمریکا شده‌اند.

تظاهرکنندگان با ایستادگی در مقابل نیروهای پلیس و تداوم بخشیدن به اعتراضات در شهر کوچک خود، پلیس ملی و محلی آمریکایی را وادار کردند تا چهره واقعی خود را در مقابله با سیاه پوستان نشان دهد و از ابرازهای نظامی برای متوقف کردن روند اعتراضات سیاه پوستان در شهر فرگوسن استفاده کند.

جوانان سیاه پوست شهر فرگوسن موفق شده‌اند در مقابل سرکوب‌های نیروهای پلیس آمریکا مقاومت کنند و همچنان به اعتراضات خود ادامه دهند .

پوشش خبری رسانه‌ها از این اعتراضات سبب شده است جهانیان شاهد این حقیقت باشند که با گذشت قرن‌ها جامعه سیاه پوستان در غرب همچنان با سرکوب سفید پوستان رو به رو هستند.

در حال حاضر، ماهیت توسل به زور و مأموریت نیروهای پلیس آمریکا بیش از هر زمان دیگری آشکار شده است. نیروهای پلیس آمریکا در خیابان‌های شهر فرگوسن مستقر شده بودند و مقامات آمریکا از ارائه هر گونه کمکی به آنها - فن آوری شناسایی معترضان ، ارائه تسلیحات - مضایقه نکردند.

سفید پوستان آمریکایی دریافته‌اند که در نبردی علیه سیاه پوستان مشارکت دارند، افرادی که دیگر در جامعه از جایگاه واقعی برخوردار نیستند. مدت زمان زیادی است که آمریکا به مردم خود و جهان اعلام کرده است که علیه شهروندان خود از زور استفاده نمی‌کند. بنابراین مقامات آمریکایی به بهانه مبارزه با مواد مخدر یا مقابله با جرایم جنگ خود را علیه جامعه سیاه پوستان آمریکایی آغاز کرده‌اند. بنابراین، واژه های "جرم"؛ "مواد مخدر" و "سیاه پوستان" در یک راستا قرار می‌گیرند.

جوانان شهر فرگوسن و دیگر سیاه پوستان جامعه آمریکا کاملا از این موضوع اطلاع دارند که مقامات آمریکایی جنگی علیه سیاه پوستان به راه انداختهاند.

خودداری تظاهرکنندگان شهر فرگوسن از دستور پلیس برای متفرق شدن سبب شد پلیس آمریکا چهره واقعی خود را به همگان نشان دهد. به این ترتیب، مقامات امنیت ملی آمریکا دچار دست پاچگی شدند.

کارشناسان بر این موضوع اتفاق نظر دارند که جامعه اجتماعی آمریکا به تغییرات اساسی نیاز دارد و مقامات آمریکایی باید رویکرد خود را در قبال جامعه سیاه پوستان این کشور تغییر دهند.

کد خبر 269559

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha