همشهری آنلاین: مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تغذیه انحصاری با شیر مادر از مرگ و میر ۱۱درصد کودکان زیر یک سال پیشگیری می‌کند.

نوزاد

فارس نوشت، منصوره صافی‌زاده ظهر امروز در همایش تجلیل از فعالان عرصه شیر مادر اظهار داشت: تغذیه انحصاری با شیر مادر می‌تواند از مرگ و میر 11 تا 13 درصد کودکان زیر یک سال پیشگیری کند.

وی افزود: نوزادانی که با شیر مادر تغذیه نمی‌شوند، هفت برابر بیشتر در معرض بیماری اسهال و پنج برابر بیشتر در معرض بیماری‌های تنفسی قرار دارند. صافی‌زاده بیان داشت: تغذیه انحصاری با شیر مادر در شش ماه اول زندگی، روزانه جان یک هزار و 500 کودک و سالانه جان 500 هزار کودک را در جهان نجات می‌دهد.

مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: شیر مادر در دسترس، اقتصادی و طبیعی است و موجب تقویت رابطه عاطفی مادر و کودک می‌شود، علاوه بر اینکه از هدر رفت‌ هزینه‌ها در زندگی آینده کودک جلوگیری می‌کند.

هاشمی رئیس بیمارستان امام علی(ع) زرند نیز که به عنوان بیمارستان دوستدار کودک در سطح کشور برگزیده شده است، اظهار داشت: تشکیل کمیته شیر مادر، برگزاری کارگاه‌ها و جلسات آموزشی، خرید فصلنامه، اعطای تسهیلات به کارکنان مادر شیرده، خرید تجهیزات مرتبط و انجام پایش در زمینه ترویج تغذیه با شیر مادر از جمله فعالیت‌های این است.

نوزاد

کد خبر 269577

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha