همشهری‌آنلاین: صبح جمعه ۳۱ مرداد و در ادامه تهرانگردی‌های رئیس شورای شهر، تهرانگردان پای صحبت خیاط‌های قدیمی تهران نشستند و به دیدن یکی از قدیمی‌ترین و متفاوت‌ترین قنادی‌های تهران رفتند.

رئیس شورای شهر به دیدار اصناف با سابقه تهران رفت

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر تهران، احمد مسجد جامعی و تهرانگردان، پس از حضور در سازمان انتقال خون ایران برای اهدای خون، به خیاطی یگانه، از قدیمی‌ترین خیاطی‌های تهران رفتند و با چند تن از استادکاران این صنف دیدار و گفتگو کردند.
رئیس شورای شهر تهران، با اشاره به قدمت خیاطی یگانه و تاریخ خیاطی در تهران، گفت: در هر صنفی مرشدی وجود دارد و برای صنف خیاط ها شیخ رجبعلی خیاط، مرشد است.

رئیس شورای شهر به دیدار اصناف با سابقه تهران رفت

سپس فرزند رجبعلی خیاط که به مناسبت حضور رئیس شورای شهر به خیاطی یگانه دعوت شده بود خاطراتی از پدر خود روایت کرد و گفت: پدرم خیاطی که می‌کرد، حالت عجیبی داشت. او همیشه می‌گفت هر سوزنی که با نیتی غیر از رضای خدا زدم به دستم فرو رفت.

وی ادامه داد: شخصی دوخت یک شلوار را به پدرم سفارش داد و پدر به او گفت هزینه اش 10 تومان می شود. هنگامی که برای تحویل کار خود به مرحوم پدر مراجعه کرد، پدر 2 تومان به او برگرداند و گفت که کار شما 8 تومان خرج برداشته است.

پسر مرحوم شیخ رجبعلی خیاط خاطره دیگری از پدرش بیان کرد و افزود: یکی از علما لباسی را نزد پدر برد و پدر هزینه 2 روز کاری را که 40 تومان می شد با او تمام کرد. اما زمان تحویل لباس، بیست تومان بیشتر از او نگرفت و گفت: لباس شما یک روز کار برده است و اجرت یک روز را از او گرفت.

احمد مسجد جامعی پس از شنیدن صحبت‌های آقای نیکورویان و خداحافظی از خیاطان حاضر در خیاط‌خانه یگانه به سمت قنادی هانس، یکی از باسابقه ترین قنادی‌های تهران، رفت تا با موسس این قنادی دیدار کند و از تلاش 57 ساله خانم آوانسیان و خانواده هانس به خاطر عرضه شیرینی‌های مرغوب و احترام به مشتریان قدردانی کند.

رئیس شورای شهر به دیدار اصناف با سابقه تهران رفت

خانم آوانسیان در این دیدار گفت: این قنادی 57 سال قدمت دارد و ابتدا توسط یک شیرینی‌پز آلمانی اداره می‌شد و پس از آن تا به امروز خانم آوانسیان، عهده دار گرداندن این شیرینی‌پزی مشهور است. از نکات جالب توجه درباره این قنادی علاوه بر شهرت شیرینی‌ها و کیک‌های آن، محل قنادی است که همچنان پس از نیم قرن در خانه‌ای قدیمی قرار دارد و شیرینی را در همین خانه به مشتریان عرضه می‌کند. صاحب قنادی به حرمت شهادت پیشوای فقه جعفری، حضرت امام جعفر صادق(ع)، از تهرانگردان با نوعی شیرینی ویژه مراسم سوگواری پذیرایی و میهمان نوازی تمام و کمالی کرد.

سپس تهرانگردان به دفتر سایت فرارو، یکی از پایگاه های موفق خبری رفتند و با دست اندرکاران این پایگاه دیدار کردند.

رئیس شورای شهر تهران در این دیدار، از خاطرات تلخ و شیرین تهرانگردی در طول یکسال گذشته گفت که مورد توجه حاضران قرار گرفت. مسجد جامعی گفت: شیرین‌ترین خاطره تهرانگردی‌ها، همین حضور با انگیزه و صمیمانه خبرنگاران است که دور هم جمع می‌شوند تا مسائل شهر با حضور آنها، بهتر شنیده، خوانده و تحلیل‌ شود و منجر به پیگیری و حل بسیاری از مشکلات شهر نیز شود. مسجدجامعی در ادامه به برخی از رویدادهای غیرقابل پیش بینی در حین تهرانگردی اشاره کرد و خاطرات شنیدنی ای از این برنامه تعریف کرد.

کد خبر 269619

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha