همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد از تمدید مهلت برای ثبت‌نام در آزمون سراسری قرآن و عترت تا پایان ساعت ۲۴ شنبه اول شهریور ماه خبر داد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام علی پروانه با اعلام اينكه تعداد ثبت‌نام کنندگان تا صبح امروز بالغ بر 56 هزار و 964 نفر بوده است،  گفت: با توجه به افزایش تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در روزهای پایانی، زمان ثبت‌نام در این آزمون تا ساعت 24 اول شهریور تمدید شد.

وی افزود: استان‌های اصفهان، خراسان رضوی و یزد با شش هزار و 81، چهار هزار و 94 و سه هزار و 720 نفر بیشترین ثبت‌نام‌کننده را داشته‌اند و استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و اردبیل در رتبه‌های بعد قرار دارند.

مدیرکل دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با بیان اینکه استان تهران با 2 هزار و 827 شرکت‌کننده، همچنان رتبه هفتم این جدول را به خود اختصاص داده و استان هرمزگان نیز با 281 ثبت‌نام‌کننده، کمترین شرکت‌کننده را داراست.

وی در بخش دیگری از گزارش خود، به آمار ثبت‌نام‌کنندگان در این آزمون به تفکیک رشته‌ها اشاره کرد و افزود: حفظ جزء 30 با 9 هزار و 740 شرکت‌کننده، بیشترین داوطلب را دارد و در رتبه‌های بعد، رشته‌های ترجمه مقدماتی با هفت هزار و 911 نفر، طرح 1448 با پنج هزار و 619 شرکت‌کننده و حفظ جزء یک با پنج هزار و 245 نفر قرار دارند و ترجمه مفاهیم مقدماتی نیز با 847 نفر ثبت‌نام‌کننده کمترین تعداد را به خود اختصاص داده است.

آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارم مهر ماه در 320 موسسه و مرکز آزمون و در 17 رشته برگزار می‌شود.

کد خبر 269694

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha