همشهری آنلاین: محمد ارشدی، رئیس جبهه متحد اعتدالگرایان ایران اسلامی از اعلام موجودیت این تشکل سیاسی خبر داد و گفت: اعضای جبهه اعتدالگرایان کمک به دولت یازدهم را بر خود واجب می‌دانند.

حزب احزاب

به گزارش ایرنا، ارشدی در نخستین نشست خبری جبهه متحد اعتدالگرایان ایران اسلامی ضمن اعلام آغاز فعالیت این تشکل سیاسی، افزود: دولت تدبیر و امید در مسیر رهبری حرکت می‌کند و ما نیز به همین سبب ما کمک به دولت را واجب می‌دانیم.

وی یادآور شد: جبهه متحد اعتدالگرایان ایران اسلامی به شکل مردمی و به دور از وابستگی دولتی با حضور اعضای متعهد به نظام و از طیف‌های مختلف فعالیت خود را آغاز کرده است.

رئیس جبهه متحد اعتدالگرایان ایران اسلامی با بیان این که این جبهه به صورت فصلی فعالیت نخواهد کرد و رویکرد دائمی را مدنظر دارد، گفت: منویات رهبر معظم انقلاب، اصول قانون اساسی و حرکت بر چارچوب قانون مبنای مسیر ما است.

ارشدی خاطرنشان کرد: اصول و مبانی این جبهه بر مبنای سیاسی کاری، حزب بازی، باندی یا جناحی نخواهد بود و بر اساس اصول نظام جمهوری اسلامی ایران حرکت خواهد کرد.

وی که در انتخابات 24 خردادماه مسئولیت ستاد مردمی دکتر روحانی را برعهده داشت، افزود: دولت یازدهم خلاف اعتدالگرایی حرکت نمی‌کند اما اگر چنین شد این جبهه خود را موظف می‌داند در این مورد نکاتی را ارایه کند چرا که خط ما با دولت‌ها تغییر نخواهد کرد و بدنبال جاری بودن مکتب اعتدالگرایی هستیم.

رئیس جبهه متحد اعتداگرایان ایران اسلامی درباره اعضای هیات رئیسه این جبهه نیز گفت: اعضای هیات رئیسه جبهه اعتدالگرایان شنبه آینده انتخاب می‌شوند که در آن تعدادی از نمایندگان مجلس، برخی از اعضای دولت‌های فعلی و گذشته و تعدادی از علما و افراد صاحب نام حضور خواهند داشت.

ارشدی یکی از اهداف این جبهه را برنامه‌ریزی برای انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و افزود: رویکرد جبهه متحد اعتدالگرایان در مجلس آینده نمود خواهد کرد.

وی اظهارامیدواری کرد کسانی که خط مشی اعتدالگرایی را دارا هستند در مجلس آینده حضور یابند و نیمی از اعضای مجلس آینده را خط مشی اعتدال گرایی تشکیل دهد.

رئیس جبهه متحد اعتدالگرایان ایران اسلامی تصریح کرد: با تشکیل این جبهه سعی داریم از حرکت فردگرایی به سمت حرکت گروهی پیش برویم؛ چون معنای اعتدال به افراد خاصی بازنمی‌گردد و گروه‌های زیادی را شامل می‌شود.

ارشدی با بیان این که جبهه متحد اعتدالگرایان بدنبال حرکت جدیدی در احزاب کشور است، گفت: جبهه ما از اشخاص و احزاب اصلاح طلب، اصول‌گرا ، اعتدال گرا و معتدل برخوردار خواهد بود.

وی ادامه داد: این جبهه منشور خاص خودش را دارد که همه اعضا آن را رعایت می‌کنند؛ البته اصلی‌ترین نکته ما تبعیت از رهبر معظم انقلاب است و وظیفه خود می‌دانیم که رهنمودهای ایشان را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

رئیس جبهه متحد اعتدالگرایان ایران اسلامی همچنین بر ضرورت بهره‌گیری از نظرات بزرگان کشور در این جبهه تاکید کرد و گفت: این جبهه از نظرات شخصی و مشورتی افرادی همچون آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی که نقطه عطفی در اعتدال دارد بهره می‌گیریم؛ البته سعی می‌کنیم از نظرات حجج الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری، و سید حسن خمینی بهره بگیریم.

ارشدی درباره مجوز جبهه اعتدالگرایان نیز اظهار داشت: اقدامات لازم برای مجوز انجام شده و مراحل قانونی در حال اجرا است؛ اسامی احزاب زیر مجموعه را نیز در آینده و بعد از مراحل اخذ مجوز اعلام می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در جبهه اعتدالگرایان می‌خواهیم افکار صالح را کنار هم بگذاریم و حد وسط را درنظر داشته باشیم؛ همانگونه که دولت یازدهم از وزرای اصلاح طلب و اصولگرا بهره برد ما نیز از افراد هر دو طیف سیاسی استفاده می‌کنیم.

رئیس جبهه متحد اعتدالگرایان ایران اسلامی همچنین از دیگر برنامه‌های این جبهه را بهره‌گیری نظرات روسای جمهوری گذشته خبر داد.

ارشدی تصریح کرد: مهم‌ترین نکته برای ما قانون اساسی است و از کسانی که محکومیت قضایی داشته باشند در این جبهه استفاده نخواهیم کرد.

وی یادآور شد: موضع جبهه متحد اعتدالگرایان درباره فتنه 88 هم مشخص است و تابع نظر رهبر معظم انقلاب و نظام هستیم چرا که فرمایشات ایشان همیشه فصل الخطاب است.

این فعال سیاسی همچنین درباره حضور افرادی که در فتنه 88 حضور داشته‌اند، گفت: البته کسانی که از فتنه اعلام برائت کنند یا دادگاه رای به بی‌گناهی آنها بدهد و همچنین از نیروهای انقلابی باشند، در کنار ما خواهند بود؛ اما کسانی که برخلاف اصل نظام و ولایت فقیه حرکت کنند در این جبهه جایی نخواهند داشت.

ارشدی در پاسخ به سوالی درباره رویکرد دولت تدبیر و امید نسبت به احزاب اظهارداشت: دکتر روحانی انسانی مردمی و حزب گرا است و دولت تمایل خود را برای فعالیت احزاب قانونمند در چارچوب نظام نشان داده که مناسب است.

کد خبر 269703

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha