به مناسبت فرارسیدن دهه کرامت، ۱۲۰۰ جشن مردمی در مساجد پایتخت برگزار می‌شود. آنگونه که حجت‌الاسلام والمسلمین میثم امرودی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران خبر داده، این جشن‌ها تا ۱۶شهریور در فاصله میلاد حضرت معصومه(س) تا میلاد حضرت امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

از جمله مهم‌ترين اين برنامه‌ها «جشن‌هاي مردمي دهه كرامت» در 1200مسجد شهر تهران است كه با همكاري ائمه جماعات مساجد، اعضاي شوراياري‌ها و سراهاي محلات با رويكرد مردمي و لحاظ عمومي بودن برنامه‌ها برگزار مي‌شود. به گفته وي، شهرداري تهران با هدف اشاعه وترويج فرهنگ و سبك زندگي رضوي و پاسداشت شعائر اسلامي و نيز ارتقاي نشاط اجتماعي شهروندان، اجراي ويژه برنامه‌هاي مختلفي را براي گراميداشت دهه كرامت پيش‌بيني كرده است.

امرودي همچنين به هويت بخشي به سيماي بصري شهر در دهه كرامت با استفاده از ظرفيت‌هاي تبليغي، پرتابل‌ها، بيلبوردها و عرشه‌هاي پل با محوريت حكمت‌ها و آموزه‌هاي رضوي اشاره كرد. برپايي «جشن عبوديت» از ديگر برنامه‌هاي اين دهه است؛ ضمن اينكه حضور و نقش بانوان در عرصه‌هاي مختلف به بركت پيروزي انقلاب اسلامي در اين جشن‌ها بسيار پررنگ است و شهرداري تهران معتقد است بايد اين موفقيت‌ها براي الگوسازي به آحاد مردم معرفي شوند. بنابراين در اين برنامه‌ها از دختران موفق در عرصه‌هاي مختلف فرهنگي، اجتماعي، هنري و ورزشي در سطح مناطق 22گانه تقدير به عمل مي‌آيد.

وي همچنين از برپايي نمايشگاه‌هاي عكس از حرم مطهر امام رضا(ع)، حرم حضرت فاطمه معصومه(س) و حرم حضرت
احمدبن موسي(ع) (شاهچراغ) با عنوان نمايشگاه عكس «كرامت كريمان» و نمايشگاه‌هاي خوشنويسي و هنرهاي تجسمي با عنوان «قطعه‌اي از بهشت» همزمان با دهه كرامت در مناطق 22گانه شهر تهران خبر داد. معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهردار تهران با اشاره به نامگذاري ششم ذي القعده به‌عنوان روز بزرگداشت حضرت احمدبن موسي(ع) (شاهچراغ) افزود: در راستاي عمل به فرمايش رهبرمعظم انقلاب مبني بر معرفي حرم حضرت احمد بن موسي(ع) به‌عنوان سومين حرم اهل‌بيت در كشور، طرح‌هاي فاخري در اين زمينه با همكاري آستان‌هاي مقدس احمدي و محمدي آماده شده كه از طريق ظرفيت‌هاي تبليغي در سطح شهر تهران اكران مي‌شود.

وي از حضور فعالانه شهرداري تهران در شوراي هماهنگي جشن‌هاي دهه كرامت كشور خبر داد و افزود: شهرداري تهران ضمن عضويت در اين شورا، به‌عنوان مسئول كارگروه كلانشهرها، وظيفه هماهنگي بين شهرداري‌هاي مراكز استان‌ها را نيز عهده دار است. در اين راستا جلسه هماهنگي مسئولان فرهنگي و اجتماعي شهرداري‌هاي مراكز استان‌ها نيز برگزار و درخصوص چگونگي بزرگداشت دهه كرامت در سطح كشور بحث و تبادل نظر شد كه امسال نتايج مثبت آن را در برگزاري باشكوه اين دهه شاهد خواهيم بود.

کد خبر 270475

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha