همشهری آنلاین: مقامات نظامی اوکراین گفتند نیروهای مسلح این کشور از فرودگاه شهر شرقی لوهانسک عقب نشینی کرده‌اند و این فرودگاه بار دیگر به دست جدایی طلبان روس افتاده است.

نیروهای ارتش اوکراین از فرودگاه لوهانسک عقب نشینی کردند

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کی یف، این امر در حالی روی می دهد که درگیری بین دو طرف تمام ساعات شب گذشته ادامه داشت.

سرگئی لاوروفˈ وزیر امور خارجه روسیه  روز دوشنبه خواستار برقراری آتش بس سریع در شرق اوکراین شد.

قرار است نمایندگان روسیه، اوکراین، سازمان همکاری و امنیت اروپا به همراه جدایی طلبان طرفدار روسیه روز دوشنبه در مینسک پایتخت بلاروس برای یافتن راهکار حل بحران اوکراین مذاکره کنند.

سازمان ملل متحد اعلام کرده است از ماه اوریل (اسفند/فروردین) دو هزار و 600 نفر در اوکراین کشته شده اند.

جدایی طلبان در روزهای اخیر توانسته اند بعضی از مواضع خود را در شهرهای ˈلوهانسکˈ و ˈدونتسکˈ از نیروهای ارتش اوکراین پس بگیرند و به سمت بندر ˈماریوپلˈ در جنوب این کشور پیشروی کنند.

افزون بر این، به گزارش خبرگزاری ˈروماندی نیوزˈ سوئیس، ˈوالری هلتیˈ وزیر دفاع اوکراین نیز شامگاه گذشته طی اظهاراتی از حضور نیروهای روس در دونتسک و لوهانسک به عنوان مهم ترین مواضع جدایی طلبان شرق اوکراین، خبر داده بود.

لئونید ماتیوخین سخنگوی ارتش اوکراین نیز روز دوشنبه از درگیری چتربازان این کشور با زره پوش های روس در فرودگاه لوهانسک خبر داد.

برکناری ویکتور یانوکوویچ رییس جمهوری پیشین اوکراین به دلیل امضا نکردن توافق تجاری با اتحادیه اروپا و روی کار آمدن دولتی جدید در کی یف، بخش های شرقی اوکراین را که اکثریت مردم آن روس زبان هستند به عرصه فعالیت طرفداران حفظ هویت روسی تبدیل کرد.

دولت اوکراین 22 آوریل (دوم اردیبهشت) دستور عملیات ضد تروریستی برای مبارزه با جدایی طلبان هوادار روسیه را صادر کرد، عملیاتی که تاکنون قربانیان قابل توجهی را از میان دو طرف درگیر و غیرنظامیان گرفته است.

کد خبر 270662

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha