همشهری‌آنلاین: اعضای گروه موسیقی کامکارها در نشستی که عصر پنج‌شنبه ۲۷ شهریور در سنندج برگزار شد اعلام کردند درحمایت از بیماران مبتلا به ام اس استان کردستان به مدت دو شب در سنندج کنسرت برگزار می‌کنند.

به گزارش مهر، نشست خبري شماري از اعضاي گروه موسيقي كامكارها با همراهي مسئولان انجمن حمايت از بيماران ام اس استان كردستان بعد از ظهر پنج‌شنبه در سنندج برگزار شد و جزئياتي از برگزاري كنسرت اين گروه بيان شد.

در اين نشست در ابتدا سيروان خسروي مدير موسسه فرهنگ و هنري ترنج در سخناني عنوان كرد: برگزاري برنامه‌هاي فرهنگي و هنري با رويكرد موسيقي و حمايت از فعاليت‌هاي خيرخواهانه در دستور كار اين موسسه فرهنگي و هنري است.

وي با اشاره به هماهنگي‌هاي لازم در راستاي برگزاري گروه موسيقي كامكارها در سنندج يادآور شد: انتظار مي‌رود كه برگزاري اين كنسرت كه با نيت خير برگزار مي‌شود مورد استقبال مردم فرهنگ دوست سنندج قرار گيرد.

در ادامه هوشنگ كامكار نيز در سخناني به روند برگزاري فعاليت‌هاي آتي گروه موسيقي كامكارها پرداخت و افزود: برگزاري كنسرت در كردستان همواره يكي از برنامه‌هاي گروه بوده و هست و هر زماني كه فرصتي فراهم شود ما آمادگي داريم كه در سنندج و ساير شهرهاي استان برنامه اجرا كنيم.

وي با بيان اينكه واقعا گروه برنامه‌ها و فعاليت‌هاي مختلفي دارد، عنوان كرد: طي روزهاي آينده اجرای گروه كامكارها در شماري از كشورهاي اروپايي به صحنه می‌رود و هماهنگي‌هاي اوليه براي اين كار صورت گرفته است.

مدیرهنری گروه موسيقي كامكارها يادآور شد: شركت در برنامه‌هاي خيرخواهانه همواره يكي از برنامه‌هاي اصلي گروه موسيقي كامكارهاست و به همين دليل هم هر زماني كه دعوتي در اين زمينه صورت گيرد گروه آن را در اولويت فعاليت‌ها و برنامه‌هاي خود قرار مي‌دهد.

هوشنگ كامكار با اشاره به برگزاري كنسرت حمايت از بيماران ام اس استان كردستان افزود: به هر حال حمايت از سازمان‌هاي مردمي يك نياز لازم و ضروري است و در همين راستا با دعوت صورت گرفته و بعد از هماهنگي‌هاي انجام گرفته زمينه براي برگزاري اين كنسرت در سنندج فراهم شد.

وي به فعاليت‌هاي گروه موسيقي كامكارها و سختي فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري اشاره كرد و يادآور شد: به هر حال كار هنري كردن سختي‌هایی دارد ولي خوشبختانه گروه كامكارها به دليل عدم فعاليت‌هاي سياسي و وابستگي نداشتن به جريان‌هاي مختلف همواره از سوي مردم مورد حمايت قرار گرفته است.

وي ادامه داد: اعضاي گروه در چهارچوب قوانين و مقررات كشور فعاليت مي‌كیند ولي تصميم‌گيري‌هاي سليقه‌اي و نبود تصميم‌گير واحد گاهي برنامه‌هاي فرهنگي و هنري را نه تنها در كردستان كه حتي در سطح كشور با مشكلاتي مواجه مي‌كند ولي در مجموع ما محدوديتي براي اجراي برنامه در كشور نداشته‌ايم.

هوشنگ كامكار بيان كرد: گروه تلاش زيادي در راستاي معرفي موسيقي كردي انجام داد و خوشبختانه امروز موسيقي كردي نه تنها در سطح كشور كه حتي در ساير كشورهاي جهان مورد احترام جدي است و اين مهم بايد در سالهاي آينده با جديت هر چه بهتري دنبال و پي‌گيري شود.

وي عنوان كرد: احيا و زنده‌كردن موسيقي اصيل در مرحله اول كردي و در مرحله دوم ايراني جزو برنامه‌هاي ثابت و بدون تغيير گروه موسيقي كامكارهاست و در راستاي عملياتي‌كردن اين مهم برنامه‌هاي خوبي در سطح كشور و در ساير كشورهاي جهان اجرا شده است.

وي به جايگاه موسيقي كردي در سطح كشور اشاره كرد و افزود: بدون شك امروز موسيقي كردي داراي جايگاهي ويژه در سطح كشور است و مي‌توان جايگاه اين نوع موسيقي را در آثار هنرمندان فارسي زبان به خوبي مشاهده كرد.

پشنگ كامكار ديگر عضو گروه موسيقي كامكارها نيز در اين نشست خبري طي سخناني گفت: گروه موسيقي كامكارها كارهاي خيريه خود را در سطح كشور و حتي بين الملل برگزار كرده و اين روند را نيز ادامه مي‌دهد.

وي گفت: در جريان وقوع زلزله بم گروه موسيقي كامكارها برنامه‌هايی در راستاي حمايت از مردم زلزله‌زده اين شهر برگزار كرد يا ما تاكنون برنامه‌هاي متعدد خيريه براي حمايت از بيماران مختلف از جمله كودكان سرطاني برگزار كرده‌ايم.

اين عضو گروه موسيقي كامكارها عنوان كرد: خوشبختانه به دنبال تلاش‌هاي صورت گرفته از سوي گروه ما امروز وقتي در كشور حرف از موسيقي محلي به ميان مي‌آيد در اولين مرحله نام موسيقي كردي برده مي شود و اين وضعيت خوبي است.

ارسلان كامكار ديگر عضو گروه موسيقي كامكارها نيز در توضيحاتي در خصوص فعاليت هاي هنري اين گروه گفت: گروه موسيقي كامكارها به موسيقي اصيل توجهي ويژه دارد و به همين دليل در كنار توجه به موسيقي كردي ما به موسيقي فارسي هم توجه مي كنيم.

وي با اشاره به تلاش هاي صورت گرفته در راستاي خلق آثار فاخر در حوزه موسيقي كردي و فارسي يادآور شد: به هر حال گروه در مدت زمان فعاليت خود توانسته است آثاري خوب را در دو بخش موسيقي كردي و فارسي خلق كند كه اين آثار مورد توجه جدي اقشار مختلف مردم قرار گرفته است.

اردشير كامكار ديگر عضو گروه موسيقي كامكارها نيز در اين نشست خبري گفت: به هر حال گلريزان و كمك به هم نوع در فرهنگ مردم ايران جايگاهي ويژه دارد و اين مهم از گذشته هاي دور تاكنون بوده و امروز نيز وجود دارد.

وي گفت: به هر حال همه ما در جايگاه هاي مختلف وظيفه داريم كه اين فرهنگ را احياء كرده و هر هنرمندي هم بايد بتواند در مقاطع مختلف از اين برنامه هاي خيريه برگزار كند.

مدير عامل انجمن حمايت از بيماران ام اس استان كردستان نيز در اين نشست خبري ضمن تقدير از گروه موسيقي كامكارها براي برگزاري كنسرت در سنندج اظهار داشت: انجمن داراي محدوديت هاي مالي شديدي است و در كنار آن انتظار مي رود كه با برگزاري اين كنسرت زمينه براي معرفي اين انجمن و همچنين آشنايي هر چه بهتر مردم با اين بيماري فراهم شود.

كنسرت دو روزه گروه موسيقي كامكارها به مدت دو روز از ساعت 21 تا 23 در محل كانون احمدپناه شهر سنندج و با حمايت از بيماران ام اس برگزار مي‌شود.

کد خبر 272307

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha