همشهری آنلاین: دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه‌ها، مجددا در ساختار سازمانی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جای گرفت.

دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه‌ها

به گزارش بخش رسانه ایسنا،‌ روابط عمومی معاونت مطبوعاتی در توضیح خبر بالا آورده است:

«در دولت دهم، تصمیمی با پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمایت و تایید معاونت توسعه مدیریت و سرمایه نیروی انسانی رییس جمهور وقت مبنی بر جدا شدن دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها از معاونت مطبوعاتی و ادغام آن با سایر دفاتر مشابه در معاونت‌های فرهنگی، هنری و.... گرفته شد که علاوه بر اینکه معاون مطبوعاتی پیشین از این تصمیم استقبال نکرده و به دفاع از عدم انتقال این دفتر نیز پرداخت، اساتید، روزنامه‌نگاران و صاحب‌نظران حوزه رسانه و مطبوعات هم به اتفاق و در اشکال مختلف نارضایتی خود را از این تصمیم اعلام کردند.

حتی مدیران و کارشناسان و کارکنان دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها انتقادی جدی به این جابه‌جایی داشتند که این انتقادات ریشه در آن داشت که این مجموعه طی سالیان متمادی با حمایت و نگاه تخصصی معاونت مطبوعاتی و سایر ادارات کل آن به صورت حرفه‌ای به آموزش، تقویت و ارتقاء سطح دانش و تخصص روزنامه‌نگاران و دست‌اندرکار رسانه و کادرسازی در این بخش پرداخته و از سویی اساتید علوم ارتباطات، روزنامه‌نگاری در سراسر کشور با تعلق خاص و بدون توقع با این مجموعه همکاری کرده‌اند و در صورتی که با سایر دفاتر مطالعاتی وزارتخانه در یک ساختار ناهمگون قرار می‌گرفت انگیزه و سطح تخصصی خدمات کاهش می یافت.

این موضوع تا آنجا پیش رفت که دامن‌گیر وزارت ارشاد در دولت یازدهم نیز شد و از آنجا که تصمیمات در دولت جدید بر مبنای اصول مدیریت سازمانی و با اجماع و توجه به نظرات کارشناسان و خبرگان فن گرفته می‌شود و با اشاره به پیگیری معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی در طول یک سال گذشته در دولت و وزارت ارشاد و با همراهی و دقت نظر وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر معاونین و مسئولین وزارتخانه در تاریخ 24 شهریور ماه 93 دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه ها مجددا در ساختار معاونت مطبوعاتی جای گرفت.

این اتفاق می‌تواند نویدبخش ادامه خدمات تخصصی و حرفه‌ای دفتر در حوزه رسانه‌ها باشد و امید است با تعامل سازنده شاهد بهره مندی و استفاده بهینه از تمامی ظرفیت این مجموعه باشیم.»

کد خبر 272342

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha