ارائه تسهیلات آسان به تولید‌کنندگان صنایع‌دستی کشور براساس تفاهمنامه‌های امضا شده در معاونت صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی با بانک‌های عامل به نقطه جالبی رسیده است.

صنایع دستی


شهرام اميري از هنرمندان صنايع‌دستي در تهران گفت: وقتي درخواست وام 100ميليوني دادم، معاونت صنايع‌دستي ميراث فرهنگي استان تهران بخشي از آن را كم كرد و كارگروه نيز مقدار ديگري از اين وام را حذف كرد تا اينكه قرار بر دريافت 60ميليون تومان تسهيلات بانكي شد.

توليد‌كننده ديگري به خبرگزاري مهر گفته است، وقتي براي دريافت وام اشتغال پشتيبان مراجعه كرده پس از گذراندن و تكميل 21مورد خواسته بانكي، با بخشنامه جديدي روبه‌رو شده كه طبق آن بايد 7نفر را مشغول به‌كار كند و براي آنها حساب جداگانه‌اي در بانك مهر امام رضا(ع) باز كند تا وام درخواستي به‌حساب آن 7 نفر در بانك واريز شود.

بهمن نامور مطلق معاون صنايع‌دستي كشور در واكنش به اين خبرها گفت: از بخشنامه جديدي كه شرايط واريز وام به 7نفر از كارگران را اعلام كرده خبر ندارم و آن‌را پيگيري مي‌كنم. اما هنرمندان بايد طرح توجيهي و اشتغال به‌كار افراد ديگر را در تقاضاي خود داشته باشند.نامور مطلق بار ديگر از اختصاص 5ميليارد تومان وام به هنرمندان خبر داد و گفت: تسهيلاتي كه به هنرمندان صنايع‌دستي مي‌دهيم متفاوت است. برخي از وام‌ها براي تقويت كارگاه‌ها، بازرگاني يا اشتغال است. از سوي ديگر با بانك‌هاي عامل صحبت شده كه حداقل شرايط براي متقاضيان درنظر گرفته شود.

کد خبر 272521

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha