چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۱
۰ نفر

اعضای شورای شهر تهران در جلسه قبل خود طراحی و ساخت بوستان ایرانیان در منطقه ۱۹ تهران را تصویب کردند.

محیط زیست شهری

همچنين 2نفراز اعضاي شورا نيز پيشنهاد كردند كه 30 نماد مختلف از استان‌هاي كشور در اين بوستان نصب شده و نام «سيمرغ» براي اين بوستان انتخاب شود. يكي ديگر از مصوبات سه‌شنبه گذشته شوراي شهر مربوط به طراحي و احداث بوستان ايرانيان در منطقه 19بود. حجت‌الاسلام ناصحي رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران با اشاره به اينكه ابتدا محل اين بوستان درمنطقه21بود اما با توجه به مشكلاتي كه به‌وجود آمد ساخت اين بوستان به منطقه 19منتقل شد، گفت: درمنطقه19يك فضاي بسيار مناسب با 100هكتار زمين براي احداث بوستان ايرانيان پيش‌بيني شده كه اقدامات تملك زمين در چند‌ماه گذشته انجام شده است. وي افزود: بيش از 50درصد مالكيت زمين مشخص شده است و در ادامه نيز اقدامات ديگري براي مالكيت 100در صد زمين انجام خواهد گرفت. مهدي چمران از كميسيون فرهنگي خواست تا نقشه اين بوستان را به كميسيون شهرسازي و معماري، سلامت و محيط‌زيست ارسال كند.

معصومه آباد و احمد مسجد‌جامعي نيز پيشنهاد كردند با توجه به اينكه در اين بوستان از تمام استان‌هاي كشور نمادي ارائه خواهد شد پس بهتر است نام سيمرغ كه برگرفته از 30استان كشور است (غير ازتهران) انتخاب شود. غلامرضا انصاري، عضو ديگر شوراي شهر نيز گفت: كشور ايران چندفرهنگي و چندزبانه است لذا جمع‌آوري نمادهاي مختلف از استان‌هاي كشور دريك بوستان كار بسيار ارزشمند و جالبي خواهد بود آن هم در شرايطي كه با توجه به انقلاب ارتباطات رسانه‌اي خيلي از فرهنگ‌ها و گويش‌ها به مرز نابودي رسيده است.

مسجدجامعي نيز با حمايت از طرح اشاره شده گفت: اين طرح در شوراي سوم مورد بررسي قرار گرفت كه در نهايت قرار شد جانمايي بوستان از منطقه21به منطقه 19 صورت بگيرد چراكه در اين منطقه كوره‌ها و گودهايي وجود دارد كه بايد براي حفظ آنها اقداماتي صورت گيرد؛ ضمن آنكه اين منطقه دروازه تهران و نزديك شهر آفتاب است.

  • اعتراض به ساخت هتل در خيابان وليعصر

ساخت هتلي 17طبقه در خيابان وليعصر درجلسه سه‌شنبه گذشته شوراي شهر تهران از سوي نايب‌رئيس اين شورا با اعتراض مواجه شد.مرتضي طلايي گفت: در سال 91 در يكي از باغ‌هاي تاريخي پسيان كه حدود 2600متر وسعت و 100اصله درخت چنار 75ساله دارد مجوز ساخت هتلي از سوي كميسيون ماده 5صادر شد. وي گفت: البته اين كميسيون تعداد طبقات هتل را از 31به 17طبقه كاهش و دستور داده در اين پروژه كمترين قطع درخت صورت گيرد.

وي افزود: ساخت هتل در خيابان وليعصر با وجود ترافيك و شرايط اين خيابان كاري منطقي نيست.طلايي همچنين درادامه تذكر خود به تجمع هفته گذشته اصناف خيابان 17شهريور در مقابل ساختمان شورا اشاره و تصريح كرد: كاري نكنيم كه با هزينه‌اي كه صرف پياده‌راه‌سازي در خيابان شده دوباره مجبور به بازگشايي آن شويم. وي تأكيد كرد:

بنده يكي از موافقان اجراي طرح پياده راه‌سازي در اين خيابان بودم اما نمي‌توانم مشكلاتي كه اجراي نيمه كاره اين طرح براي كسبه اين محل به‌وجود آورده ساكت بنشينم. وي از معاونت خدمات شهري شهرداري تهران درخواست كرد به‌صورت اورژانسي به مشكلات اين كسبه رسيدگي كند.

اسماعيل دوستي، نايب‌رئيس كميسيون عمران و حمل‌ونقل شورا نيز خطاب به طلايي گفت: داستان خيابان 17شهريور 2سال است كه تمام‌شده و شما از موافقان آن بوديد درحالي‌كه شما نهاد ناظر بر كار شهرداري هستيد. احمد حكيمي‌پور نيز با اشاره به مصوبه شورا درباره تخصيص 2درصد از عوارض شهرداري به ايمني ساختمان‌ها گفت: قرار بود 100ميليارد تومان به اين موضوع اختصاص يابد كه تاكنون 16ميليارد تومان اختصاص يافته است. وي تأكيد كرد كه هنگام بررسي تفريغ بودجه
ريال‌به ريال اين مسائل محاسبه خواهد شد و هيچ‌گونه انحراف بودجه‌اي پذيرفته نخواهد شد.

  • اعتراض به افزايش كرايه‌ها

ابوالفضل قناعتي درتذكري نسبت به افزايش بدون مصوبه و سرخود كرايه تاكسي و پيك بادپا از سوي برخي از شاغلين در اين حوزه آن هم همزمان با آغاز سال تحصيلي اعتراض كرد. وي همچنين از شهرداري خواست با درنظرگرفتن ساخت بوستان ولايت جنب محله جواديه اقدام به نصب يك دستگاه پل عابر پياده با پلكان برقي كند تا تردد شهروندان از جواديه به سمت اين بوستان راحت‌تر صورت گيرد. قناعتي همچنين خواستار تعيين تكليف هرچه سريع‌تر ترمينال شرق شد و گفت: اعتبار باقيمانده را اختصاص دهند تا هرچه سريع‌تر كار اين انتقال صورت گيرد و مشكل ترافيك منطقه برطرف شود.

کد خبر 273745

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha