همشهری آنلاین: تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، خدمت ذاکرین اهل بیت علیهم‌السلام در جامعه را بسیار با ارزش خواند و گفت: رمز ماندگاری و اثربخشی کار مداحان، اخلاص در عمل است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری در دیدار با جمعی از مداحان، شعرای آئینی و ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت عليهم‌السلام شهرستان ری، افزود: اگر دو موضوع اخلاص در عمل و همچنین مستندخوانی از سوی جامعه مدیحه‌سرایان اهل بیت عليهم‌السلام مورد توجه قرار نگیرد، عمل آنها بی‌مغز و پوک به حساب خواهد آمد.

وی اظهار کرد: مداحان، ذاکرین و مرثیه‌سرایان اهل بیت عليهم‌السلام بایستی قدر عمل خویش را بدانند و این کار را خالصانه تنها برای خدا و اهل بیت انجام دهند.

رییس دانشگاه قرآن و حدیث ضمن تاکید بر تهیه کتابی جامع و مستند در خصوص مرثیه‌سرایی شعر عاشورایی برای استفاده جامعه ذاکرین اهل بیت عليهم‌السلام، گفت: این کتاب بایستی بر اساس منابع معتبر در فصول متنوع تنظیم و دست ذاکرین برای استفاده زمانی در شب‌های مختلف ماه محرم به خصوص دهه نخست این ماه باز باشد. بایستی چنین کتابی با استفاده از اشعار موجود تهیه و اشعاری که در این خصوص نیز مورد نیاز است سروده شود.

آیت‌الله ری شهری تأكيد كرد: طوری در مرثیه و مقتل‌خوانی زبان حال اهل بیت عليهم‌السلام را بیان کنیم که شان معصومین حفظ شود.

کد خبر 275384

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha