شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: متخصصان سلامت همواره تأکید دارند که مصرف بیشتر غذاهای کامل و مصرف کمتر غذاهای آماده از راه‌های اصلی بهره‌مندی از نعمت سلامتی است.

  چگونه عادت‌های بد غذایی را تغییر دهیم

به گزارش ايسنا، عادات غذایی از طریق ژن‌ها و از زمان کودکی همراه با فرد به سنین بالاتر منتقل می‌شوند و بر ذائقه‌ فرد تأثیر می‌گذارند. در این میان از تأثیرات تبلیغات تجاری نیز نمی‌توان غافل شد چرا که هدف این تبلیغات ترغیب مردم به استفاده از غذاهایی است که می‌توانند فرد را بیمار کنند و او را از سلامتی دور سازند.

به گزارش روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد، در ازای هر دلاری که سازمان جهانی بهداشت برای بهبود تغذیه افراد در سراسر جهان سرمایه‌گذاری می‌کند، صنایع غذایی 500 دلار برای تبلیغ غذاهای فرآوری شده خود اختصاص می‌دهند.

با توجه به اهمیت تغذیه و حفظ سلامت و برای جلوگیری از اضافه وزن می‌توان ظروف کوچکتری برای صرف غذا استفاده کرد و همچنین زمانی که فرد با دیگران غذا می‌خورد، کمتر روی خوردن متمرکز شده و معمولا حجم کمتری غذا می‌خورد. کارشناسان تغذیه همچنین تأکید می‌کنند که از سرو دسرهای شیرین و چرب در کنار غذا پرهیز شود و بر استفاده از غذاهای سالم‌تر تأکید شود و نیز تنها زمانی که فرد احساس گرسنگی کرد غذا بخورد.

الگوی غذا خوردن افرادی که سر میز غذا در کنار شما هستند بر میزان مصرف غذای شما تأثیر می‌گذارد برای مثال اگر آن‌ها زودتر از شما غذایشان تمام شود شما هم تمایل دارید که سریع‌تر آن را تمام کنید. و بالاخره یکی از راهکارها برای مقابله با عادات بد غذایی، توقف 20 دقیقه‌ای پس از صرف مقداری غذا است. پس به خودتان اجازه دهید که بفهمید برای خوردن باقی غذا هنوز گرسنه هستید یا اینکه ممکن است سیر شده باشید!

کد خبر 276213

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha