چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: یافته‌های نظرسنجی نهاد آماری زیرشاخه کمیسیون اروپا (یوروبارومیتر) نشان می‌دهد ۴۷ درصد پاسخ دهندگان ایتالیایی با کنار گذاشتن لیره واحد پول این کشور و استفاده از یورو مخالف بوده و آن را از نظر اقتصادی زیانبار می‌دانند.

 ایتالیایی ها خواهان بازگشت لیره هستند

به گزارش ايرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ای یو آبزرور، یافته های این نظرسنجی از مصاحبه با 16 هزار بزرگسال در 18 کشور عضو منطقه یورو به دست آمده است.

بر اساس این نظرسنجی میزان حمایت از یورو در کشورهای شمالی و مرکزی اروپا بیشتر است، اما در فرانسه نیز پاسخ دهندگان کنار گذاشتن فرانک و رواج یورو را اقدامی نادرست دانسته اند.

یافته های این نظرسنجی نشان می دهد مردم از طبقات و جوامع مختلف کشورهای عضو منطقه یورو دیدگاه یکسانی نسبت به یورو ندارند. برای نمونه یک سوم طبقه کارگر و دو سوم قشر کارمند از یورو راضی بوده اند.

همچنین از هر 10 پاسخ دهنده به پرسشهای این نظرسنجی هفت نفر گفته اند که باید هماهنگی های سیاسی - اقتصادی بیشتری بین دولت ها مد نظر قرار گیرد.

همچنین 80 درصد از پرسش شوندگان متفق القولند که باید اصلاحات ساختاری برای بهبود عملکرد اقتصادی انجام شود، دولت ها هزینه ها را کاهش داده، در عوض نظام بهداشت و درمان دولتی را به دلیل جمعیت کهنسال اروپا ارتقا بخشند.

از هر 5 پاسخ دهنده در این نظرسنجی تنها یک نفر با افزایش سن بازنشستگی موافق است.

کد خبر 276353

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha