همشهری‌آنلاین: در پی فراخوان احمد مسجد جامعی برای حضور اصحاب فرهنگ و هنر در کتابفروشی‌ها در آخرین روز هفته کتاب جمهوری‌اسلامی ایران، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از علمای حوزه علمیه قم از جمله آیت‌الله امینی، آیت‌الله جناتی، آیت‌الله علوی بروجردی، آیت‌الله ابن الرضا و فرزند آیت‌الله العظمی بهجت در کتابفروشی انصاریان قم حضور یافتند.

علی جنتی در ​کتابفروشی انصاریان قم به دیدار علما رفت​

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از حضور آیات عظام در این کتاب فروشی و حمایت‌شان از حوزه نشر تقدیر و حضور علما و اندیشمندان را در برنامه‌های فرهنگی دلگرم کننده و انگیزه بخش توصیف کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که روز پنج‌شنبه 29 آبان ماه به همراه صالحی منش استاندار قم و حجت الاسلام ایزدپناه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در این کتابفروشی حاضر شده بود، در همراهی بامردم چند جلد کتاب از انتشارات انصاریان خریداری کرد.

وزیر ارشاد همچنین در پاسخ به دغدغه علما مبنی بر تسهیل شرایط ارسال کتاب ها و آثار فرهنگی ناشران بخش خصوصی به خارج از کشور، این مسئله را مهم توصیف کرد و گفت: باید شرایطی فراهم شود تا ناشران خصوصی بتوانند آثارشان را به خارج از کشور بفرستند.

علی جنتی در ​کتابفروشی انصاریان قم به دیدار علما رفت​

همچنین آیت‌الله امینی با تاکید بر تسهیل ارسال کتاب‌های حوزه معارف به سایر کشورها گفت: باید بودجه‌ای در نظر گرفته شود تا ارسال کتاب‌های حوزه معارف به کشورهای دیگر راحت‌تر صورت بگیرد. به ویژه به علت فعالیت‌های گروه‌های مخالف شیعه و وهابیون، ضرورت ارسال کتاب‌های مناسب برای جلوگیری از به انحراف کشیدن مسائل و نیز بیداری اسلامی بیشتر احساس می‌شود.

احمد مسجد جامعی اواسط هفته جاری با انتشار فراخوانی از همه مردم و به ویژه اهالی فرهنگ و هنر خواسته بود که روز پنج‌شنبه با حضور در کتابفروشی‌های سراسر کشور زمینه تشویق مردم به خریداری کتاب و ​مطالعه را فراهم کنند که این فراخوان با استقبال عمومی مواجه شد.

کد خبر 278618

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha