همشهری آنلاین: رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، یکی از مهمترین راه‌های رسیدن به تولید، رشد و پیشرفت علمی در کشور که منجر به رشد اقتصادی، فرهنگی و سیاسی خواهد شد را برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی دانست و گفت:

رویکرد غیرعلمی در برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، بسیار خطرناک است.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام والمسلمين عبدالحسين خسروپناه افزود: ضرورت برگزاري کرسی‌های آزاداندیشی نیاز به برهان و استدلال ندارد چون اين كرسي‌ها موجب بالندگی و رشد علمي كشور خواهد ‌شد.

استاد حوزه و دانشگاه با بيان اينكه کرسی‌های آزاداندیشی نباید جنبه‌های سیاسی پیدا کنند، تأكيد كرد: اگر كرسي‌هاي آزاد انديشي با رويكرد علمي برگزار نشود، مي‌تواند بسيار خطرناك باشد و حتي مانع رشد علم ‌شود.

رئيس مؤسسه پژوهشي حكمت وفلسفه ايران افزود: بر اساس آئين‌نامه کرسی‌های آزاداندیشی، نقد و مناظره و نظریه‌پردازی، باید در این کرسی‌ها منطق و اخلاق رعایت شود و اشخاص نبايد دنبال بحث‌های احساساتی و جنجالی باشند.

وي افزود: تا كنون مؤسسه پژوهشي حكمت و فلسفه ايران بیش از 20 نوع کرسی‌های آزاداندیشی و نقد و مناظره را برگزار كرده كه اگر بودجه برگزاری این کرسی از شورای عالی انقلاب فرهنگی تأمين شود، مي‌توانيم تا پایان سال بیش از 60 کرسی آزاد اندیشی برگزار کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه با تأكيد بر اينكه روسای دانشگاه‌ها کرسی‌ها را جدی بگیرند، گفت: کرسی‌های آزاداندیشی علاوه بر دانشگاه‌ها در حوزه‌های علمیه هم برگزار می‌شود، با اين تفاوت كه بیشتر مباحث در کرسی‌هاي آزاد انديشي حوزه‌های علمیه در خصوص علوم اسلامی است.

کد خبر 278859

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha