همشهری آنلاین: آمار نشان می‌دهد تعداد دانلودها از فروشگاه اپلیکیشن اپل با ۴۲ درصد افزایش نسبت به ماه گذشته، در ماه اکتبر به ۷.۸ میلیون در روز رسیده‌است.

apple-app-store

به گزارش تک‌تایمز، آمار موسسه تحقیقاتی «فیکسو» نشان می‌دهد این میزان دانلود نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۳۹ درصد افزایش داشته‌است. متخصصان این موسسه فروش موفق آی‌فون ۶ را دلیل استقبال کاربران از اپلیکیشن‌های اپ استور می‌دانند. این موسسه همچنین پیش‌بینی می‌کند روند کلی افزایش فروش اپلیکیشن‌ها در تمام فروشگاه‌های اپلیکیشن در سال ۲۰۱۵ نیز ادامه خواهد داشت.

از طرفی موسسه فیکسو می‌گوید هزینه ترغیب کردن کاربران برای دانلود اپلیکیشن در سیستم عامل اندروید کمتر است. این یعنی برنامه نویسان اپلیکیشن‌های اندرویدی باید هزینه کمتری برای ساخت، انتشار و تبلیغات اپلیکیشن خود پرداخت کنند و در نتیجه سود بیشتری نیز کسب می‌کنند. این هزینه در ماه اکتبر برای سیستم عامل اندروید نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد کاهش و برای سیستم عامل آی‌او‌اس ۲۴ درصد افزایش داشته‌است.

با وجود استقبال کاربران از اپلیکیشن‌های فروشگاه اپلیکیشن اپل، موسسه تحقیقاتی «اپ لاوین» گزارش می‌دهد که نرخ به‌روزرسانی iOS8 خیلی چشمگیر نبوده‌است. در ۴۵ روز اول انتشار، ۵۰ درصد کاربران iOS8 را دانلود کردند در حالی که این میزان برای iOS7 هشتاد درصد بوده‌است. بسیاری از بالا بودن حجم لازم برای به روزرسانی iOS8 را دلیل دانلود کم جدیدترین سیستم عامل موبایل اپل می‌دانند.

کد خبر 279096

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha