چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک دکتر ایتالیایی که در هنگام کار کردن در سیرالئون به ابولا مبتلا شده بود، به ایتالیا بازگردانده شده است و با همان داروی تجربی مورد استفاده از آمریکا و سایر کشورهای اروپایی برای درمان افراد مبتلا به این ویروس تحت درمان قرار گرفته است.

ebola۱۱

این دکتر ۵۰ ساله اهل سیسیل که نامش اعلام نشده است، نخستین مورد ثابت‌شده ابتلا به ابولا در ایتالیا است. او با سازمان ایتالیایی کمک‌های انسان‌دوستانه به نام ‌Emergency در یکی از کشورهای با بیشترین شیوع ویروس ابولا همکاری داشت.

این پزشک صبح سه‌شنبه ۲۵ نوامبر پس از ورود به یک پایگاه هوایی نظامی در رم وارد شد و فورا با یک آمبولانس دارای تجهیزات بیوهزارد (biohazard) ) (دارای تجهیزات مهار مواد بیولوژیک خطرناک بر ای سلامت انسان) یه بیمارستانی در رم که در درمان بیماری‌های عفونی تخصص دارد، منتقل شد.

مقامات این بیمارستان به گزارشگران گفتند که حال این بیمار پایدار است و فقط یک اپیزود استفراغ و اسهال - بدون خون- داشته است.
دکتر امانوئل نیکاستری از این بیمارستان گفت این بیمار با همان داروهای تجربی مورد استفاده در آمریکا و اروپا تحت درمان قرار می‌گیرد، اما نام دارو را نبرد.

ابولا در بدترین همه‌گیری‌اش تا به حال بیش از یک سوم ۱۵۰۰۰ مورد مبتلایان ثابت‌شده‌اش را کشته است.

نیروی هوایی ایتالیا که دکتر عفونت‌یافته را از آفریقای غربی به ایتالیا بازگرداند، قبلا اعلام کرده بود که این سفر مطابق طرح قبلی و به آرامی پیش رفته است.

تقریبا همه موارد ابولای شناخته‌شده از هنگام شناسایی نخستین موارد آن در جنگل‌های جنوب شرق گینه در ماه مارس در کشورهای  گینه، سیرالئون و لیبریا تشخیص داده شده‌اند.

سازمان ملل متحد روز دوشنبه هشدار داد که با توجه به موارد فزاینده ابولا در سیرالئون به هدف کلی‌اش یعنی مهار کردن شیوع بیماری در این کشور تا اول دسامبر نخواهد رسید، اما در سایر مناطق به این هدف رسیده یا از آن گذشته است.

کد خبر 279166

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha