همشهری‌آنلاین: این ماهنامه با بخش کلمه‌ آغاز می‌شود؛ دنیای قلم در هر شماره با طرح یک کلمه، دیدگاهافراد مختلف را درخصوص کلمه مورد بحث بیان می‌کند.

دنیای قلم

این شماره کلمه آرزو انتخاب شده و شخصیت‌های مختلف درباره آننوشته‌اند؛پویا عالمی(طنزنویس)، لی‌لی فرهادپور(نویسنده و روزنامه‌نگار)، عبدالرضا زهره‌کرمانی(بازیگر)و...

پرونده آرزو، همانند پرونده اتهام در شماره پیشین دنیای قلم یک وجه نوستالژیک هم دارد. در شماره قبل تصویر داستان موسی و شباناز کتاب‌های درسی و در این شماره داستان مرغابی و لاک‌پشتآغازگر این بخش است، ‌با همان تصویری که از کتاب‌های درسی به خاطر داریم.

بخش سیاست به گزینه‌های پیشنهادی دولت تدبیر و امید برای وزارت علوم پرداخته است؛ با مطلبی تحت‌عنوان جنجال حلقه‌ها در ایران.

بخش ادبیات این شماره به موضوع ادبیات مهاجرت اختصاص دارد. در این زمینه گفت‌وگویی با دکتر امیرعلی نجومیان، نظریه‌پرداز و استاد دانشگاهانجام شده و چند نقد کاربردی نیز در این مورد منتشر شده است.

بخش فیلم ماهنامه دنیای قلم، نگاه تازه‌ای را دنبال می‌کند؛ در این بخش شاهد هم‌نشینی فیلم با دیگر موضوعات هستیم. در این شماره شاهد هم‌نشینی فیلم و آیینهستیم و در این‌باره با علیرضا قاسم‌خان، مستند ساز، گفت‌وگویی انجام شده است.

دیالوگ عنوانبخشی است که در آن چند صاحب‌نظر به نقد و بررسی موضوعی مشخص می‌پردازند. در این شمارهبا دکتر بهنام زنگی، مدیرمسئول فصلنامه پژوهش هنر و مدرس دانشگاه، همچنین امیرحسن ندایی، مدرس دانشگاه، درباره تعامل محیط‌زیست و رسانه گفت‌وگو شده است.

بخش تجسمی ماهنامه دنیای قلم با هدف واکاوی ارتباط میان هنرمندان، آثار آن‌ها و جامعه، در این شماره به نقاط عطف آیین‌ها و هنرهای تجسمیپرداخته است و در این زمینه با رضا بانگیز، از پیشکسوتان نقاشی مدرن ایران، گفت‌وگو داشته‌است. بخش گالری که بخش ثابتی در این نشریه است، آثار چاپ دستی این هنرمندرا به چاپ رسانده است.

این ماهنامه به مدیرمسئولی عذرا فراهانی و سردبیری مهدی شفیعی، در 96 صفحه منتشر شده است.

کد خبر 279296

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha