همشهری آنلاین: مسئول امور آزمایشگاه‌های سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: ۵۳ تن به دلیل سوء مصرف الکل طی هفت ماه اخیر جان خود را از دست دادند.

الکل

کامبیز سلطانی نژاد، در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: این میزان فوت در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل 1 / 31 درصد کاهش داشته است.

وی اظهار کرد: از آنجا که سوء مصرف و اعتیاد الکل در مصرف کننده با بروز اختلالات روانی همراه است، این موضوع می‌تواند زمینه ساز ایجاد بسیاری از حوادث و جرایم مانند سوانح رانندگی، حوادث کار، نزاع‌ها و سایر آسیب‌های اجتماعی در کشور شود.

سلطانی نژاد ، اختلال در قضاوت و نیز تأخیر در بروز واکنش‌های مناسب و بهنگام را از موارد اختلالات روانی در معتادان به الکل عنوان کرد و گفت: به همین علت است که مصرف مشروبات الکلی زمینه ساز بسیاری از حوادث و نزاع‌های خیابانی به شمار می‌آید.

مسئول امور آزمایشگاه‌های سازمان پزشکی قانونی، مصرف مشروبات الکلی در کشور را با پدیده سوء مصرف و اعتیاد به الکل همراه دانست که سبب گسترش اعتیاد و آسیب‌ها به سلامت روان، بهداشت فردی و اجتماعی آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

سلطانی نژاد گفت: هر چند میزان مصرف مشروبات الکلی در کشور ما به علت مبانی شرعی و فرهنگی، پایین‌تر از دیگر کشورها است اما این معضل به دلیل گستردگی عوارض مصرف و نیز نقش آن در وقوع حوادث و جرایم مختلف به توجه جدی نیاز دارد.

عضو هیات علمی سازمان پزشکی قانونی اضافه کرد: در کشور ما بر اساس معیارهای شرعی و قانونی، هر گونه تولید، خرید و فروش، حمل و نگهداری و مصرف مشروبات الکلی ، ممنوع و مشمول مجازات است.

به گفته وی، تولید و توزیع مشروبات الکلی تقلبی در کشور، هر از گاهی با بروز مسمومیت‌هایی با متانول همراه است که این امر سبب مسمومیت، مرگ و میر و آسیب‌های دایمی در سوء مصرف کنندگان این فرآورده‌ها می‌شود.

کد خبر 281491

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha