همشهری آنلاین: تهران - ایرنا - 'علی النعیمی' وزیرنفت عربستان گفت: سقوط بهای نفت ازنتایج اقدامات تولیدکنندگان خارج از اوپک است و اطمینان داریم بازارنفت بهبود می‌یابد.

عربستان

به گزارش 'اسکای نیوز' وزیر نفت عربستان در دهمین همایش انرژی کشورهای عربی در 'ابوظبی' افزود: همکاری نکردن تولید کنندگان مستقل خارج از اوپک و اقدامات بورس‌بازان عامل اصلی سقوط بهای نفت است و اطمینان داریم که بهای نفت بهبود خواهد یافت.

النعیمی با تکذیب دخالت سیاست در راهبرد نفتی عربستان گفت: راهبردهای اقتصادی عربستان مبتنی برپایه‌های اقتصادی است و سخن گفتن ازتوطئه عربستان برای اهداف سیاسی صحت ندارد و نشانه عدم درایت گویندگان آن است.

وی یادآورشد: سقوط بهای نفت تاثیر ملموسی دراقتصاد عربستان و دیگر کشورهای عربی دارد.

وزیرنفت عربستان اظهارداشت: عربستان و دیگر کشورها تلاش کردند که تعادل را به بازار برگردانند ولی همکاری نکردن تولید‌کنندگان مستقل وارایه اطلاعات نادرست و بورس‌بازی‌ها به تداوم سیر نزولی بهای نفت منجر شد.

وزیرنفت امارات نیزگفت: مهمترین عامل سقوط بهای نفت عدم احساس مسئولیت ازسوی تولیدکنندگان مستقل خارج از اوپک است.

'سهیل بن محمد المزروعی' افزود: دنیا شاهد کاهش شدید بهای نفت است ولی تصمیم اوپک مبنی برکاهش ندادن تولید، یک تصمیم راهبردی و صحیح بود و ما به صحیح بودن این اقدام اوپک اطمینان داریم.

وزیرنفت قطر نیز گفت: بازار شاهد اصلاح قیمت‌هاست و قوانین بازار، بهای عادلانه نفت را تعیین خواهد کرد.

وزیرنفت عراق نیز در حاشیه این نشست در گفت‌و‌گو با خبرنگاران گفت: نیازی به تشکیل نشست فوق العاده اوپک نیست ولی باید منتظر باشیم و ببینیم که آیا تصمیم اوپک برای ثابت نگاه داشتن میزان تولید یک اقدام درست و بجا بوده است یا خیر.

'عادل عبدالمهدی' افزود: به نظر من قیمت‌ها درحدود60  دلاربرای هربشکه ثابت خواهد ماند.

کد خبر 281640

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha