همشهری‌آنلاین - معصومه رشیدی: روزهای گذشته، روزهای پادشاهی سئو بود. شاید این موضوع از دیدگاه روابط عمومی کمی خسته کننده باشد اما گوگل در حال جمع آوری گروهی از نویسندگان قدرتمند و قهرمانان واقعی دنیای آنلاین جدید است.

سئو

بیشتر از هر زمان دیگری، تمرکز بر روی آن چیزهایی است که جالب، خنده دار، عجیب و غریب، وحشتناک و یا نشاط بخش باشند به جای اینکه به ارایه گروهی از کلمات مطلق بپردازند که هیچ ارتباطی با کسب و کار و یا برند شما ندارد.

زمانی را به یاد آورید که شما می‌خواهید چیزی را جستجو نمایید و برای این منظور به همه وب سایت‌ها با کلمات و واژه‌های بی معنی سر می‌زنید.

آن روزهای ایالت‌های غربی در بهینه سازی موتور جستجو (سئو)، امروزه با خنده و تعجب یاد آوری می‌شود. وب سایت‌ها هرگز از زیبایی برخوردار نبوده و اغلب پر از ویروس‌ها و مطالب کهنه و بی‌ارزش بودند و همیشه پنجره‌هایی که در هر لحظه روی صفحه قابل نمایش هستند (pop up ) در بالای آنها ظاهر می‌شد.

به همین دلیل بود که گوگل از روش قبلی خود دست کشید تا روش جدیدی را در اختیار افراد به منظور دسترسی به آنچه که می‌خواهند و در جستجوی آن هستند قرار دهد. مهندسان این شرکت می‌دانستند که مردم دوست ندارند درباره چیزی جستجو نمایند و به سختی به وب سایت‌های مرتبط دست یابند. آنها به دنبال مطالب غنی و معتبری هستند که آنها را هیجان زده سازد و دنیای آنها را گسترش دهد.

در نتیجه گوگل به آرامی روابط عمومی‌ هارا برجستجوی آنلاین متمرکز ساخت و بنابراین به نفع شماست که در این زمینه سرمایه گذاری کنید.

  • روش‌های قدیمی

روزهای گذشته، روزهای پادشاهی سئو بود. اگرچه بسیاری از آنها در چند سال گذشته موفق بوده اند، آخرین به روز رسانی گوگل، پاندا 4.0، به شکلی بی سر و صدا به آنها ضربه زد. این اقدام آنقدر شدید است که بسیاری از کاربران آنلاین بر مرگ سئو و روابط عمومی به عنوان یک صنعت گریه می‌کنند.

اما دارا بودن دست اندرکاران روابط عمومی زرنگ و دانا که با زمان در حال تغییر هستند، بخشی از هر شغلی به حساب می‌آیند. وقتی که دیگر روش‌های قدیمی برای ایجاد انفجار در لغات کلیدی وب سایت‌ها عمل نمی‌کند، کسب و کارهایی که با این تغییرات وفق یافته و خود را سازگار نمودند؛ به حیات خود ادامه دادند.

آیا کمپین‌های شما به شدت بر سئو تکیه می‌کنند؟ ما امیدواریم که شما نیز بر نوشتن جامد متمرکز شوید برای اینکه به زودی آنهایی پادشاهان واقعی خواهند بود که بدانند چگونه از این مهارت استفاده کنند.

  • سئو جدید

ممکن است این موضوع از دیدگاه روابط عمومی کمی خسته کننده باشد اما گوگل در حال جمع آوری گروهی از نویسندگان قدرتمند و قهرمانان واقعی دنیای آنلاین جدید است. بیشتر از هر زمان دیگری، تمرکز بر روی آن چیزهایی است که جالب، خنده دار، عجیب و غریب، وحشتناک و یا نشاط بخش باشند به جای اینکه به ارایه گروهی از کلمات مطلق بپردازند که هیچ ارتباطی با کسب و کار و یا برند شما ندارد.

چه چیزی داستان شما را منحصر به فرد و برخوردار از ارزش خبری می‌سازد؟ اگر شما در حال نوشتن یک مطلب جدید مطبوعاتی هستید، از خودتان سوال کنید چرا مردم باید به آن توجه کنند و این بیانیه دارای چه چیزی است که توجه مردم را می‌طلبد. دیگر نمی‌توانید با قرار دادن کلمات در گزارش خود به این امید که مردم تا ابد به داستان شما توجه خواهند کرد؛ فرار کنید. شما باید یک مطلب مطبوعاتی مهم درباره کلاه‌های خود بنویسید سپس آن مطلب خود به خود در سراسر وب گسترش می‌یابد.

به عنوان مثال، شما می‌توانید بر اینکه چقدر مواد بکار رفته برای تولید کلاه بادوام است و اینکه چگونه زندگی مشتریان با استفاده از این کلاه در زمستان آسان‌تر می‌شود؛ تمرکز کنید. یا شما می‌توانید درباره نحوه به روز بودن کلاه‌ها از طریق نمایش آن‌ها که همه زمان‌ها در مراسم فرش قرمز برجسته بوده‌اند، مبالغه نمایید.

به خاطر داشته باشید که همیشه آنچه درباره کار و محصول شما واقعا جالب است را بیابید و از خود بپرسید که آیا واقعا نو و جدید است و یا لاف و بلوف زدن است. اگر شما این کار را انجام ندهید، به زودی با انتشار مطلب مطبوعاتی خود یا عدم استقبال و شکست آنچه منتشر کرده ‎اید، خودتان به حقیقت پی خواهید برد.

این همان نحوه بهبود بخشی پاندا 4.0 به روابط عمومی آنلاین است. دست اندرکاران روابط عمومی باید با ایده‌های جامد مواجه شوند به جای اینکه به سوی استعاره‌های قدیمی عقب نشینی نمایند. شما می‌توانید آن را انجام دهید؛ ما قبلا با همه آنها خود را وفق داده‌ایم و دوباره نیز با این توسعه پیش رو، آن را انجام می‌دهیم.

تعامل محتوا شاید به طور بسیار جدی‌تر توسط موتورهای جستجو انجام شود، سئو هنوز دست در دست روابط عمومی به خوبی کار می‌کند. شما می‌توانید همه محتواهای خوب را بر روی وب سایت خود داشته باشد اما چگونه به موتورهای جستجو برای بیرون کشیدن وب سایت خود از میان 9 میلیون وب سایتی که دارای محتوای تعاملی و جذاب هستند، دسترسی خواهید یافت. این مهم با تکنیک‌های سئو امکان پذیر است.

  • آیا شما تغییرات در الگوریتم گوگل را دوست دارید؟

پاندا 4.0، آخرین ورژن الگوریتم پاندا گوگل است که تغییرات وسیعی در نتایج گوگل در زبان انگلیسی و فارسی بوجود آورده است و با وجود مطالب ضد و نقیضی که درباره این تغییرات نوشته شد در نهایت مشخص گردید دلیل اصلی آن نسخه جدید الگوریتم گوگل پاندا است که تمرکز آن بر روی تولید محتوای مناسب توسط کاربران است و به محتوای بی کیفیت و کپی شده از سایت های مختلف حساس است.

منبع: کاوشگران روابط عمومی

کد خبر 281652

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha