همشهری آنلاین: پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک‌ها در آستانه جشن کریسمس در نامه‌ای خطاب به مسیحیان خاورمیانه، اقدامات داعش را غیرانسانی خواند و از رهبران دینی خواست تا تروریسم را بدون توجیه و ابهام و با قاطعیت محکوم کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه 'لارپوبلیکا'، پاپ در نامه خود نوشت: من نمی توانم گروههای قومی و مذهبی را که تحت آزار داعش هستند فراموش کنم. خاورمیانه تا چه زمانی باید بخاطر نبود صلح، رنج بکشد. تروریست ها (داعش) به مسیحیان که با بی رحمی از سرزمینشان رانده شده اند، ضربه می زنند.

پاپ بار دیگر از جامعه بین المللی خواست تا به کمک مسیحیان و سایر اقلیت ها که از تروریسم رنج می کشند، بشتابد و به ترویج صلح از طریق مذاکرات و کار دیپلماتیک در خاورمیانه بپردازد.

وی همچنین از قاچاق اسلحه انتقاد کرد و خواستار افزایش کمک های بشر دوستانه به آسیب دیدگان اقدامات تروریستی شد تا آنهایی که مجبور به ترک خانه و کاشانه شان شده اند، بتوانند به سرزمینشان بازگردند.

پاپ فرانسیس پیشتر نیز در پیامی ویدیویی برای مسیحیان موصل و آوارگان اربیل و کردستان عراق گفته بود: نیاز به همگرایی بین المللی بیشتری علیه تجاوزات داعش است و ما به عنوان رهبران دینی وظیفه محکوم کردن تمام موارد نقض کرامت انسانی و حقوق بشری را داریم.

رهبر کاتولیک ها در سفر اخیر خود به ترکیه نیز خواستار همکاری میان مسلمانان و مسیحیان برای برقراری عدالت، صلح، ثبات و احترام به کرامت انسانی و حقوق بشر شد و از مسلمانان خواست تا با جنگ در کشورهای همسایه مخالفت کنند.

کد خبر 281905

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha