همشهری آنلاین: در حالی که از ایمیل هک شده جدید سونی روشن شده جیمز باند بعدی باید سیاه پوست باشد، از همین حالا صدای اعتراض ها به این مساله بلند شده است.

ادریس البا

به گزارش  مهر به نقل از بی‌بی‌سی، با استناد به یک ایمیل هک شده دیگر از کمپانی سونی پیکچرز، ایمی پاسکال مدیر این استودیو گفته بوده که ادریس البا بازیگر شناخته‌شده بریتانیایی باید بعد از دنیل کریگ در نقش جیمز باند ظاهر شود. اگر این اتفاق بیفتد البا که به خاطر نقش‌آفرینی به عنوان نلسون ماندلا و همچنین بازی در سریال «The Wire» شناخته شده است تبدیل به اولین 007 سیاه پوست خواهد شد.

اینطور تصور می‌شود که پاسکال ایمیل خود را به الیزابت کانتیلون معاون اجرایی سابق تهیه کمپانی کلمبیا پیکچرز که مسئولیت پخش مجموعه فیلم‌های جیمز باند را بر عهده دارد، زده باشد. هنوز هیچ گونه تاییدی از سوی خود ادریس البا یا کمپانی سونی مبنی بر اینکه او در این نقش ظاهر خواهد شد وجود ندارد.

اما این بازیگر 42 ساله پیش از این علاقه خود را برای حضور در این نقش اعلام کرده بود. در ماه سپتامبر و طی یک جلسه سوال و پاسخ در سایت ردیت یکی از طرفداران از او پرسیده بود آیا او حاضر است جیمز باند بعدی باشد و او هم پاسخ داده بود: بله، اگر به من پیشنهاد شود، کاملا.

از سوی دیگر دنیل کریگ هم تا به حال بارها گفته که دیگر دوست ندارد جیمز باند باشد. او در حال حاضر مشغول فیلمبرداری چهارمین حضور خود به عنوان باند در فیلم جدید که «شبح» (اسپکتر) نام دارد است و قراردادی برای ساخت یک فیلم دیگر نیز دارد. او دو سال پیش به مجله رولینگ استون گفته بود: من از همان لحظه‌ای که وارد این ماجرا شدم سعی داشتم از آن کناره‌گیری کنم. اما آن‌ها به من اجازه نمی‌دهند این کار را بکنم و من هم قراردادی برای بازی در دو فیلم دیگر اين مجموعه را دارم.

اما راش لیمباو مدیر یک برنامه رادیویی آمریکایی گفته است یک بازیگر سیاه‌پوست نمی‌تواند نقش جیمز باند را بازی کند. او که طی سال‌ها موفقیت خود را به خاطر بیان نظراتش بدون هیچ گونه سانسور به دست آورده، این بار هم جلوی خود را نگرفت و گفت: جیمز باند یک ایده کلی است که توسط ایان فلمینگ خلق شده است. او سفید پوست و اسکاتلندی بود، تمام. ما پنجاه سال جیمز باند سفیدپوست داشتیم چون باند واقعا سفیدپوست است. باند هیچ وقت سیاه‌پوست نبود و ایان فلمینگ هیچ‌وقت یک بریتانیایی سیاه‌پوست را برای ایفای نقش باند خلق نکرده است.

کد خبر 281948

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha