محدثه قیدی: ۳ دی با حضور شهردار تهران طی مراسمی از دست‌اندرکاران پروژه تونل شهدای غزه(حکیم) در محل این پروژه تقدیر شد.

قالیباف

در اين مراسم علاوه بر محمد باقرقاليباف، پرويز سروري و احمددنيامالي 2عضو شوراي شهر نيز حضور داشتند. به گزارش همشهري، در اين مراسم شهردار تهران طي سخناني از اهميت كار و تلاش به‌عنوان جوهره زندگي و محور پيشرفت و توسعه هر جامعه سخن گفت.
قاليباف از كار به‌عنوان عمل صالح ياد كرد كه در اين ميان فرقي ميان كار فكري، يدي، علمي و مديريتي وجود ندارد. وي كه درميان بيش از 200نفر از كارگران پروژه تونل شهداي غزه (حكيم) سخن مي‌گفت، افزود:‌

در اسلام ارزش كارگر اينقدر بالاست كه نبي‌مكرم اسلام بر دست كارگر بوسه مي‌زند. وي همچنين از كار به‌عنوان يك مبارزه واقعي و مجاهدت ياد كرد و گفت: اقتصاد مقاومتي و مواجهه با شرايط سخت تحريم با بيانيه و همايش ونمايش ممكن نيست بلكه فقط با اصلاح فرهنگ كار و با تدبير جمعي و عقلانيت ميسر است اين در حالي است كه ما كمتر كار جمعي و تشكيلاتي انجام مي‌دهيم. قاليباف افزود: البته مشكلات سياسي و تحريم‌ها يك بحث كاملا سياسي و براي مقابله با انقلاب اسلامي است اما اگر در اين بحث به توافق هم برسيم اما فرهنگ كار را در كشور اصلاح نكنيم، بر مشكلات ما افزوده مي‌شود. وي درادامه همين بحث بر لزوم توجه به توليد داخلي تأكيد كرد.
شهردار تهران در بخش ديگر سخنان خود بابت عدم‌حمايت از كار واقعي در مقابل كار كاذب انتقاد كرد و گفت: امروز در جامعه به كارهاي كاذب و غيرمولدي نظير پشت ميز نشيني و استخدام دولتي كه جنبه تنبلي و راحت طلبي دارد بيشتر اهميت داده مي‌شود تا كارهاي اساسي كه مايه نجات و پيشرفت جامعه است.

  • اصلاح فرهنگ ترافيك راهكار حل معضل ترافيك

وي برپايي مراسمي به‌منظور تقدير از دست اندركاران ساخت تونل شهداي غزه را قدمي در راه توجه به‌كار توليدي دانست و گفت: اين پروژه ازجمله پروژه‌هاي قرني است و صدها سال باقي مي‌ماند و مي‌تواند يك صدقه جاريه براي يكايك شما باشد. بخش ديگر سخنراني ديروز قاليباف اختصاص به تشريح اقدامات مديريت شهري به‌منظورتوسعه مترو و بزرگراه‌ها داشت.

وي گفت: براساس طرح جامع تا سال 1404بايد كارساخت 555كيلومتر بزرگراه در شهر تهران به اتمام برسد اين درحالي است كه راهكار حل معضل ترافيك ساخت بزرگراه نيست. به گفته قاليباف امروز بيش از هر چيز در كنار تكميل زيرساخت‌ها نيازمند اصلاح فرهنگ ترافيك هستيم. وي افزود: گرچه از هيچ تلاشي براي توسعه زيرساخت‌ها دريغ نكرديم مثلا در حوزه مترو با شتاب به‌دنبال كار هستيم؛ به‌نحوي كه درنظر داريم ظرف 3سال آينده به اندازه تمام 25سال گذشته توسعه خطوط مترو داشته باشيم به همين منظور تكميل خطوط 7، 3و 6در دستور كار است اما دركنار اين موارد نيازمند اصلاح فرهنگ ترافيك هستيم.

قاليباف در اين‌باره دست نياز به سمت مردم دراز كرد و از رسانه‌ها و به‌ويژه صدا و سيما خواست تا مديريت شهري را در اين حركت مهم براي اصلاح فرهنگ ترافيك ياري كنند. وي گفت: همه ما شاهد رفتارهاي ترافيكي صحيح دراتوبان صدر و تونل نيايش هستيم بنابر اين مي‌توانيم اين فرهنگ را در همه شهر به نمايش بگذاريم و مصمم هستيم اين كار انجام شود.

شهردار تهران در ادامه گفت: از هفته آينده با همراهي ديگر ارگان‌ها و سازمان‌ها يك برنامه مشخص و مدوني را در شهرداري تهران براي اصلاح فرهنگ ترافيك انجام خواهيم داد اما بايد توجه داشته باشيم كه اين يك كار جمعي است و نيازمند همكاري نيروي انتظامي، شهرداري تهران، رانندگان تاكسي و اتوبوس و همه شهروندان خواهد بود تا دست‌به‌دست يكديگر دهيم و بعضي زشتي‌ها را در حوزه ترافيك از بين ببريم. كه به اين ترتيب مي‌توانيم در وقت، امنيت، ايمني و اقتصاد در شهر نيز صرفه‌جويي كرده و سلامت خود و فرزندانمان را تضمين كنيم زيرا اين كار دقيقا در كاهش آلودگي هوا اثرگذار خواهد بود.

  • تونل شهداي غزه ركوردهاي تونل نيايش را شكست

شهردار تهران در حاشيه مراسم تقدير از دست‌اندركاران تونل شهداي غزه (شهيد حكيم)، با تأكيد بر اينكه اين تونل نتيجه تجربيات 4تونل شهري ديگر نظير نيايش، توحيد، امير كبير و رسالت‌است، گفت: تونل شهداي غزه از نظر سرعت، دقت، صحت، كيفيت، ايمني و ابعاد فني سرآمد تونل‌هاي گذشته است. وي همچنين گفت:‌ در رينگ بزرگراهي غرب تهران بزرگراه‌هاي فتح، جاده مخصوص، كرج و شهيد حكيم و شهيد همت به يكديگر متصل مي‌شوند اما در اين ميان يكي از بزرگ‌ترين پل‌ها در اين محدوده قرار دارد كه بخشي از آن به اين تونل اتصال پيدا مي‌كند كه ما كار اجرايي پل كاروانسرا سنگي را نيز به سرعت دنبال مي‌كنيم.

شهردار تهران با اشاره به‌وجود معارضان دولتي و شخصي در مسير اين پروژه اظهاركرد: براي ادامه كار بايد مسير قانوني را طي كنيم و همه تلاش ما نيز بر اين است كه تا پايان سال آينده بتوانيم اين پروژه را نهايي كنيم؛ چرا كه بايد مسير حقوقي برخي تملك‌ها طي شده، چند نوبت آگهي شود و در قيمت به توافق برسيم. وي تأكيد كرد: در شهرداري تهران همه تلاش ما اين است كه به كسي ظلم نكنيم. در عين اينكه اين قدرت وجود دارد كه معارض ملكي را ماده 9كرده و پول آن را به دادگستري واريز كنيم اما مي‌خواهيم از اين رفتارها با مردم نداشته باشيم؛ چرا كه ما مي‌خواهيم با توافق به نتيجه برسيم تا اينكه از اهرم قضايي استفاده كنيم.

قاليباف يادآور شد: يكي از بركات اتوبان امام علي اين بود كه بيش از 10هزار واحد مسكوني را تملك كرديم و كمتر از نيم درصد آنها قضايي شد درواقع در 99.5 درصد موارد با مردم توافق كرديم و اين كار با رضايت آنها انجام شد كه بدون شك خير و بركت را دركار بيشتر مي‌كند. شهردار تهران همچنين در پاسخ به خبرنگاران موضوع استعفاي برخي از شهرداران مناطق را شايعه دانست و تنها به يك مورد جابه‌جايي اشاره كرد و گفت: شهردار منطقه 11شهردار قبلي شيراز و از مديران لايق محسوب مي‌شوند اما ازايشان براي همكاري با بزرگراه تهران شمال دعوت شد و من با توجه به اينكه ايشان را به تازگي براي منطقه 11معرفي كرده بودم به سختي با اين موضوع موافقت كردم، آن هم به اين دليل كه آزادراه تهران - شمال پروژه مهمي است.

قاليباف همچنين در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اينكه «چرا فتنه، خط قرمز نظام است»، عنوان داشت: هر حركتي كه وحدت جامعه را بر هم زده و باعث شود چارچوب‌هاي نظام شكسته شود، كشور را از يك حركت مثبت رو به جلو به عقب برگرداند و در چارچوب اهداف دشمنان نظام پيش رود، خط قرمز است بنابر اين همه ملت، مردم و كساني كه دلداده نظام و انقلاب هستند در مقابل آن مي‌ايستند.

  • 9‌ماه تا افتتاح تونل و پل‌هاي كاروانسرا سنگي

ديروز همچنين مازيار حسيني معاون فني و عمراني شهرداري تهران با بيان اينكه تونل شهداي غزه (شهيدحكيم) پيشرفتي بالاي 90درصد دارد، گفت: با تكميل اين تونل و بهره‌برداري از پل‌هاي كاروانسرا سنگي يك و 2رينگ غربي شهر تهران تكميل مي‌شود. وي با بيان اينكه تونل شهداي غزه در محور غربي بزرگراه حكيم قرار دارد، افزود: بزرگراه حكيم تا تقاطع بزرگراه آزادگان به بهره‌برداري رسيده بود و از اين تقاطع تا مجموعه پل‌هاي كاروانسرا سنگي يك و 2در دستور كار شهرداري تهران قرار گرفت كه اين مسير حدود 14كيلومتر است و 17تقاطع غيرهمسطح دارد.

حسيني اضافه كرد: عمليات حفاري تونل دوقلوي شهداي غزه 26مرداد سال گذشته آغاز شد و طي 8‌ماه عمليات حفاري به پايان رسيد. وي از شروع كارعمليات هوشمندسازي و نصب سيستم تهويه تونل خبر داد و گفت: پروژه تونل شهداي غزه كاملا هوشمند است و سنسور آلودگي هوا، هواشناسي، يخ زدگي و پيش‌بيني سيلاب دراين تونل ديده شده است. همچنين در اين تونل 3خط عبوري و يك خط اضطراري طراحي شده كه باعث مي‌شود هيچ پس زدگي در اين تونل نداشته باشيم و خودروها بدون مانع و با همان عرض بزرگراه وارد تونل مي‌شوند. حسيني تعداد كارگران شاغل دراين تونل را 1400تا 1500نفر اعلام كرد.

  • اهميت ساخت تونل

بزرگراه رسالت يكي از مهم‌ترين مسيرهاي شبكه بزرگراهي شهر تهران با امتداد شرقي- غربي است كه از غربي‌ترين مناطق شهر تا شرقي‌ترين آنها امكان دسترسي‌هاي محلي و منطقه‌اي را ميسر مي‌سازد. درمحدوده منطقه 22حدفاصل بزرگراه آزادگان تا تقاطع ايران‌خودرو امتداد بزرگراه از جنوب درياچه خليج‌فارس (چيتگر) عبور كرده و باگذر از اراضي پارك جنگلي چيتگر به تقاطع ايران خودرو متصل مي‌شود.با توجه به اهميت كاربري تفريحي - رفاهي پارك چيتگرو پيش‌بيني كاربري‌هاي ديگر نظير درياچه مصنوعي و كاربري‌هاي اطراف آن لازم بود تا بزرگراه رسالت علاوه بر دسترسي به مراكز مورد اشاره كمترين تأثير مخرب زيست‌محيطي داشته باشد به همين دليل احداث تونل در امتداد بزرگراه رسالت و در محدوده عبور از پارك چيتگر در دستور كار قرارگرفت. هدف اصلي اين پروژه، حفظ درختان در محدوده عبور تونل از پارك چيتگر و عملكرد آن در تكميل و توسعه شبكه بزرگراهي شرقي- غربي تهران و اتصال آن به مسيرهاي دسترسي به كلانشهر كرج است.

کد خبر 281957

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha