خیابان ولیعصر نخستین محور میزبان طرح آسمان آبی زمین پاک است که قرار است از روز شنبه برنامه‌های فرهنگی ترافیکی در آن اجرا شود.

خط سفید

آغاز فعاليت تبليغاتي كمپين آسمان آبي و زمين پاك قرار است عصر شنبه در ميدان وليعصر ميزبان نخستين گروه وايت‌من‌ها(مردان سفيد) باشد. اين گروه نماينده تبليغاتي و تئاتري تئوري شهر سفيد هستند و قرار است فعاليت خود را با محوريت كمپين آسمان آبي و زمين پاك آغاز كرده و 2موضوع خط سفيد و تفكيك زباله از مبدا را به‌طور جدي پيگيري كنند. اجراي وايت‌من‌ها كاملاً عاري از ديالوگ و به شكل بصري است و طبق برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته قرار است تا گروه از تابلونوشته‌هايي كه شعارهاي كمپين آسمان آبي و زمين پاك در آن كار شده به‌منظور جلب نظر مخاطب استفاده كرده و براساس سناريوي نوشته شده بازي ‌كنند.

نخستين گروه وايت‌من‌ها در قالب گروهي 35نفره و به‌مدت يك ساعت حركت خود را از چهارراه وليعصر آغاز مي‌كند.براساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته تبليغات محيطي كمپين از شنبه آغاز مي‌شود و تبليغات تلويزيوني، مطبوعاتي، رسانه‌اي و فضاي مجازي نيز همزمان كار خود را شروع مي‌كنند. در اين ميان، حركت وايت‌من‌ها تنها يك بخش از تبليغات در قالب تئاتر شهري است كه پيام‌ها را به شكل جديدي ارائه مي‌دهد.

طبق طراحي‌هاي صورت‌گرفته نخستين گام حركت وايت‌من‌ها در تهران يك خط شمالي- جنوبي است، يعني وايت‌من‌ها از چهارراه وليعصر به سمت ميدان ونك حركت مي‌كنند. لازم به ذكر است مسير فعلي به اين دليل كه از ويژگي تقاطعي و ترمينالي برخوردار است و روزانه محل گذر تعداد قابل‌توجهي از شهروندان محسوب مي‌شود، انتخاب شده است. ضمن اينكه تا پايان سال در ساير مناطق پررفت‌وآمد شهر مانند متروي امام خميني، ميدان صادقيه، ميدان پونك و ميدان رسالت نيز حضور وايت‌من‌ها ادامه مي‌يابد.

به گفته روح‌الله كاظم‌زاده معاون تبليغات و انتشارات مركز ارتباطات و امور بين‌الملل شهرداري تهران با اشاره به لزوم توجه به برنامه‌هاي آموزشي كمپين آسمان آبي و زمين پاك خاطرنشان كرد: يقيناً، وايت‌من‌ها يك بخش از اقدامات مورد نظر ما هستند و ما نمي‌توانيم و نبايد توقع داشته باشيم تا اين افراد تمامي موارد مربوط به آموزش و تبليغات را برعهده بگيرند.

طبيعتاً، يكي از كارهاي كمپين آسمان آبي و زمين پاك آموزش است و در اين راستا، اداره كل آموزش‌هاي شهروندي شهرداري تهران از طريق سراهاي محله كه در تمامي مناطق 22گانه تهران گسترده‌اند اهداف مورد نظر ازجمله آموزش‌هاي عمومي را پيگيري مي‌كند.در برنامه‌هاي تلويزيوني و راديويي كمپين آسمان آبي و زمين پاك همزمان به 2نگاه اطلاع‌رساني و تبليغات و آموزش توجه شده است و قرار گرفتن اين عوامل در كنار هم مي‌تواند نتيجه مثبتي به بار آورد. البته، به‌دليل گستردگي كار ممكن است در هر كدام از بخش‌ها نقطه ضعف‌هايي وجود داشته باشد. با وجود اين، تمامي تمهيدات براي جذب مخاطب مدنظر مسئولان انديشيده شده است.

کد خبر 281958

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha