چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۹
۰ نفر

علی ابراهیمی: با گذشت حدود ۲هفته از اصلاح نرخ‌های انواع نان سنتی در استان تهران، مقاومت اتحادیه نانوایان در ابلاغ نرخ‌های جدید به نانوایی‌ها موجب ادامه گرانفروشی ۱۰درصدی نان شده است.

نانوا

با وجود تصويب كاهش 10درصدي نرخ نان با اصلاح قيمت و وزن چانه خمير در كارگروه گندم، آرد و نان استانداري تهران و تأكيد چند باره اين كارگروه بر اجراي اين مصوبه، سكوت اتحاديه نانوايان، خودداري از ابلاغ نرخ‌هاي جديد به نانوايان و اصلاح نشدن نرخنامه در سامانه اينترنتي اين اتحاديه، زمينه ناتواني دستگاه‌هاي نظارتي در اعمال نرخ‌هاي جديد و عرضه نان با افزايش 10درصدي غيرقانوني قبلي در اغلب نانوايي‌ها شده است.

مصوبه 23آذر‌ماه استانداري تهران كه با تأخيري 3 روزه، چهارشنبه هفته گذشته (26دي ماه) برخلاف عرف، توسط بازرسان سازمان صنعت، معدن، تجارت، تعزيرات و اتاق اصناف و بدون مهر و امضاي اتحاديه نانوايان به برخي نانوايي‌ها ابلاغ شد، با مقاومت اتحاديه نانوايان در ابلاغ و اجراي اين مصوبه همراه شده است. اتحاديه‌اي كه قبلا افزايش 40درصدي برخي نرخ انواع نان سنتي در تهران را در اسرع وقت به نانوايان ابلاغ كرده بود اكنون در ابلاغ كاهش 10درصدي اين نرخ‌ها تعلل مي‌كند.

مديركل تعزيرات استان تهران با بيان اينكه اتحاديه نانوايان ملزم به ابلاغ و اجراي مصوبه كارگروه تنظيم بازار از تاريخ تصويب بوده است به خبرنگار ما اعلام كرد، اين مصوبه توسط استانداري به سازمان صنعت، تعزيرات و اتاق اصناف ابلاغ شده اما به‌رغم ابلاغ آن توسط اتاق اصناف به اتحاديه نانوايان اتحاديه مذكور از ابلاغ و اجراي آن توسط نانوايي‌ها خودداري كرده و همكاري لازم را نداشته است.

محمد محمدي از نشست مجدد چند روز پيش استانداري با اتحاديه نانوايان براي تأكيد بر اجراي هرچه سريع‌تر اين مصوبه خبر داد و گفت: به‌رغم اين تأكيد‌ها، هنوز اين مصوبه توسط اتحاديه به نانوايي‌ها ابلاغ نشده است اما بازرسان اصناف، تعزيرات و سازمان صنعت در گشت‌هاي خود نرخ‌هاي جديد را به نانوايان داده‌اند. به گفته وي ديروز آخرين ضرب‌الاجل اتحاديه براي ابلاغ نرخ‌ اصلاحي نان توسط اتحاديه به نانوايي‌ها بوده است اما ظاهراً اين اتحاديه روز گذشته از طريق پيامك نرخ‌هاي جديد را به برخي نانوايي‌ها اطلاع داده واعلام كرده است كه در حال كپي كردن نرخنامه جديد براي ابلاغ به نانوايان است.

کد خبر 281962

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha