شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت مایکروسافت پروژه‌ای ۷۰ میلیون دلاری را برای گرفتن اندروید از گوگل آغاز کرده‌است، پروژه‌ای که قرار است نسخه‌ای بازتر از سیستم‌عامل محبوب این شرکت ارائه کند.

مایکروسافت

براساس گزارش تلگراف، شركت مايكروسافت درحال سرمايه‌گذاري روي شركتي است كه هدفش گرفتن اندرويد از گوگل است. اين شركت كه مايكروسافت پشتيباني مالي آن را به عهده گرفته، دو سال از آغاز فعاليتش مي‌گذرد.

شركت Cyanogen براساس سيستم عامل اندرويد نرم‌افزارهايي براي اسمارت‌فون‌ها توليد مي‌كند، اما اين نرم‌افزارها وابستگي كمتري به اپليكيشن‌هاي گوگل و موتور جستجوي آن دارند. اين شركت فعاليت خود را در سال 2013 با عرضه نرم‌افزاري متن باز، آغاز به كار كرد. اين شركت به تازگي قرارداد‌هايي را با سازندگان سخت‌افزار براي نصب نرم‌افزار توليدي‌اش به عنوان سيستم‌عامل رسمي مدل‌هايي خاص به امضا رسانده‌است.

اندرويد نيز قرار بود از ابتدا سيستم عاملي متن باز باشد، اما به تدريج منافع گوگل را به شدت بهبود بخشيد و روند تكاملي‌اش متحول شد. ساتيا نادلا مدير اجرايي مايكروسافت به تازگي در گفتگويي اعلام كرده در تلاش است تا اندرويد را از گوگل بگيرد.

اين شركت سال گذشته بخش موبايل نوكيا را خريداري كرد و اكنون موبايل‌هاي نوكيا خود را با سيستم عامل ويندوز نطباق داده‌اند، سيستم‌عاملي كه سه درصد از سهام بازار موبايل را به خود اختصاص داده‌است. از اين رو طبيعي است كه مايكروسافت براي شكست دادن سيستم گوگل، پشتيباني مالي شركتي كه محصولاتش در رقابت با اندرويد است را به عهده بگيرد.

کد خبر 285839

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha