مردی که با همدستی یک زن نقشه کشیده بود تا پس از قتل شوهر او با وی ازدواج کند، به دار مجازات آویخته شد.

روز 17خرداد سال 88به مأموران كلانتري 26 كرج خبر رسيد مردي به نام رحمت در خانه‌اش به قتل رسيده است. زماني كه مأموران به محل وقوع جنايت رسيدند جنازه در يكي از اتاق‌ها افتاده و بررسي‌هاي اوليه حاكي از آن بود كه مقتول به‌دليل اصابت ضربات جسمي نوك تيز جان باخته و از سويي يك رشته سيم نيز به دور گلويش پيچيده شده است. اين در حالي بود كه وضعيت آنجا نيز به هم ريخته بود و همسر مقتول ادعا مي‌كرد مقداري از وسايل با ارزش خانه سرقت شده است. در چنين شرايطي جسد به پزشكي قانوني منتقل و تحقيقات براي شناسايي قاتل آغاز شد.

هرچند صحنه جنايت نشان مي‌داد به‌احتمال زياد مرد جوان با انگيزه سرقت به قتل رسيده است اما كارآگاهان جنايي فرضيه‌هاي ديگري را نيز بررسي كردند. در شرايطي كه چند روز از اين جنايت مي‌گذشت كارآگاهان متوجه ارتباطات مشكوك همسر مقتول با مردي غريبه شدند؛ ارتباطي كه از مدت‌ها قبل از جنايت شروع شده بود. دنبال كردن اين ارتباط از سوي پليس به روشن شدن اسرار پشت پرده اين جنايت منجر شد.

وقتي همسر مقتول به نام لاله به پليس آگاهي احضار شد و تحت بازجويي قرار گرفت و فهميد كه پليس پي به اسرار قتل شوهرش برده است، گفت مردي به نام آرش با همدستي جوان ديگري به نام سيروس شوهرش را به قتل رسانده‌اند. او در اعترافاتش گفت: 10سال قبل با شوهرم ازدواج كردم و حاصل زندگي مشترك‌مان 2فرزند بود اما من از زندگي با رحمت راضي نبودم و از حدود 3سال قبل با مردي به نام آرش آشنا شدم. وقتي او از شرايط زندگي‌ام با خبر شد به من پيشنهاد ازدواج داد. او نقشه قتل شوهرم را طراحي كرد و گفت او را از سر راه بر مي‌دارد تا بتوانيم با يكديگر ازدواج كنيم.

به اين ترتيب روز حادثه او همراه سيروس به خانه‌مان آمد. شوهرم در حمام بود و وقتي 2مرد غريبه را در خانه ديد با آنها درگير شد، اما آرش با چاقو به شوهرم ضربه زد و او را به قتل رساند. سپس براي صحنه‌سازي‌ يك تكه سيم دور گلوي وي پيچيد و مقداري از وسايل با ارزش خانه را با خود برد تا اينطور با صحنه‌سازي‌ همه فكر كنند كه سارقان رحمت را كشته‌اند.

به‌دنبال اظهارات اين زن مأموران در عملياتي ضربتي آرش و همدستش را كه شاگرد او بود دستگير كردند. 2متهم وقتي فهميدند لاله اسرار جنايتي را كه مرتكب شده‌اند بر ملا كرده است جزئيات اين جنايت را شرح دادند. به اين ترتيب پرونده با صدور قرار مجرميت و كيفرخواست به شعبه 80دادگاه كيفري استان البرز فرستاده شد و 3متهم در برابر 5قاضي دادگاه به دفاع از خود پرداختند و در نهايت قضات دادگاه آرش را به قصاص و سيروس و لاله را به اتهام دست داشتن در اين جنايت به تحمل حبس محكوم كردند. اين رأي در شعبه 11ديوان عالي كشور نيز تأييد شد و به اين ترتيب سحرگاه چهارشنبه آرش به دار مجازات آويخته شد.

کد خبر 286035

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha