یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۰
۰ نفر

این‌روزها در شرایطی که بسیاری از دارندگان مسکن مـهـر تـوان پـرداخـت مابه‌التفاوت چندمیلیون تومانی برای دریافت واحدهای نیمه‌تمامشان را ندارند، سیری در بازار مسکن شمالی‌ترین مناطق پایتخت و نگاهی به تبلیغات پیامکی و اینترنتی بنگاه‌های مسکن وضعیتی دیگر را نشان می‌دهد.

مسکن

در بازار واحدهاي لوكس شمال تهران نه از ركود در خريد و فروش و ساخت‌وساز مانند مناطق ديگر خبري هست و نه مشتريان اين بازار با معضلي به نام نبود قدرت خريد يا حتي پرداخت اجاره مواجه هستند. فعالان بازار مسكن مي‌گويند بخش مسكن و ساخت‌وساز در كشور با ركود مواجه است ليكن در اين ميان استثنايي هم وجود دارد: بازار مسكن لوكس.

ظاهرا در اين بخش دنيايي ديگر در ميان است. گذشته از اينكه قيمت‌هاي زير چند ميليارد تومان چند سالي است از اين بازار رخت‌بربسته و عبارتي مانند آپارتمان متناسب با بودجه شما ابدا به چشم نمي‌خورد، تبليغات هم بسيار متفاوت است. عبارت‌هايي چون: ساكنين متفاوت، منطقه ديپلمات‌نشين، سازه‌اي اعياني و مخصوص اعيان‌نشينان، لوكس‌ترين آپارتمان مخصوص افراد خاص، پايان مشكل پسندي و... بر صدر تبليغات فروش اين واحدها كه گهگاه با پيامك‌هاي گروهي براي مشتركان تلفن همراه ارسال مي‌شود،خودنمايي مي‌كند.

امكانات اين واحدهاي فوق لوكس هم به قدري متنوع و جديد است كه شايد نام آن براي بسياري از مخاطبان هم آشنا نباشد. پنت‌هاوس حدودا 450متري در منطقه اعياني فرمانيه امكانات خود را چنين برشمرده است: 450متر با سوئيت‌آفيس، 120متر تراس، باغ معلق، ميدروم، پلان تفكيك‌شده بي‌نظير، ارتفاع 14متري سقف كريدور، سقف اسپانيش شيشه‌اي، مجموعه برندهاي معتبر ebara, kon, miele، 7پاركينگ گاراژي، سينما، بركه، جاده تندرستي، زمين تنيس، فضاي بازي كودكان، بيش از 2هزار متر لابي، 4هزار متر حياط و ساير امكانات. تبليغات مشابه چنين واحدهايي كم نيستند.

سيري در دنياي پنت‌هاوس‌ها و متراژهاي بالاي 400متر تا چند هزار متر واقعيت‌هاي ديگري را عيان مي‌كند. اين واحدها عموما بالاي 5پاركينگ گاراژي دارند و بسيار لوكس و تماما با مصالح روز اروپا و آمريكا ساخته شده‌اند. استخر داخل واحد، شيرآلات طلاكوب و تماما دست‌ساز، چشم‌انداز پانوراميك، سالن‌هاي ماساژ و بيليارد به همراه سيستم‌هاي ‌اي‌بي‌بي كنترل از راه دور و ديد ابدي شهر و كوهستان، سالن اجتماعات منحصربه‌فرد، استخرهاي شيشه‌اي، هوشمند بودن و بعضاً قابليت كنترل از راه دور و امكاناتي از اين دست در تبليغات فروش اين واحدها ديده مي‌شود. طبق بررسي‌ها، يك پنت‌هاوس بالاي هزار متر در منطقه زعفرانيه با عالي‌ترين امكانات و ساخت تماما اروپايي از قرار هرمترمربع 35ميليون تومان قيمت‌گذاري شده كه قيمت تمام‌شده آن بالغ بر 35ميليارد تومان مي‌شود.

مشاور فروش اين واحد رويايي به همشهري گفت كه كميسيون فروش چنين سازه‌اي براي آژانس فروشنده با فرض دريافت يك درصد كل فروش از هر طرف، چندصدميليون تومان خواهد بود. البته بررسي‌ها نشان مي‌دهد اين‌روزها سازه‌هاي ديگري با متراژ 1800تا بالاي 3هزار متر هم براي فروش فايل شده‌اند كه قيمت آن از متري 25ميليون تا 40ميليون تومان تعيين شده است. واحد 3هزار متري كه در منطقه شمالي تهران به فروش گذاشته شده، در پيامك تبليغي‌اش از شعار «هر آنچه در‌ رويا داريد، به واقعيت تبديل كرده‌ايم» استفاده كرده است. طبق گفته يكي از فعالان بازار پنت‌هاوس‌ها، ساخت پنت‌هاوس‌هاي بالاي چند ده‌ميليارد تومان با متراژهاي بالا به علت افزايش مشتري، در حال افزايش است.

  • كف و سقف قيمت بازار لوكس

بررسي‌ها نشان مي‌دهد قيمت واحدهاي لوكس و پنت‌هاوس از مترمربع 12تا 40ميليون تومان قابل خريد و فروش است. قيمت چنين واحدهايي بسته به منطقه، محله و نيز نوع ساخت و امكانات از متري 12ميليون تومان شروع شده و تا 40ميليون تومان هم خريد و فروش شده است.

کد خبر 286036

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha