پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رهبر گروه انصارالله در یمن اعلام کرد: توطئه ها و موانع به هر میزان که باشد ملت یمن بر آن غلبه خواهد کرد.

housi

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل ازشبکه تلویزیونی العالم، عبدالملک حوثی اعلام کرد: انقلاب مردمی در این کشور دستاوردهای مهمی دارد و در حال حرکت به سمت جلو است.

رهبر گروه انصار الله اعلام کرد: انقلاب مردمی در این کشور همه نهادهای دولتی و کشور را از تجزیه و فروپاشی حفظ کرد.

عبدالملک حوثی اعلام کرد: هیچ ابهامی در روند انقلاب کشور وجود ندارد و همه چیز روشن است.

وی افزود: موضع برخی گروه‌های مخالف انقلاب در یمن غیر منصفانه و ناعادلانه است.

عبدالملک حوثی افزود: موضوع شورای ملی و ریاستی به محور تفاهم میان گروه های یمنی تبدیل شده است.

رهبر جنبش انصارالله تاکید کرد : زمانی که امور با تفاهم پیش رود دیگر گروه یا جریان سیاسی ناکام و زیان دیده در شورای ملی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: حزب الاصلاح در راس گروه‌هایی است که موضع منفی در قبال انقلاب کشور اتخاذ کرده است.

  • رییس جمهوری مستعفی یمن نوکر آمریکا و عربستان

عبدالملک حوثی اعلام کرد: استعفای عبد ربه منصور هادی با هدف بر هم زدن اوضاع سیاسی و خلاء ریاست در کشور روی داد.

همچنین فرار وی به عدن نیز در چارچوب تلاش برای شعله ور کردن تنش ها و درگیری ها صورت گرفت. مزدوران مشخصی وجود دارند که دخالت خارجی در امور داخل کشور را فراهم می کنند.

وی گفت: حزب الاصلاح برای دخالت خارجی در یمن بسیار تلاش می کند، از سوی دیگر آمریکا نیز نقش زیادی در متقاعد کردن خارجی ها به دخالت در امور داخلی یمن ایفا می کند.

دخالت آشکار عربستان در امور داخلی یمن

عبدالملک حوثی گفت: دخالت عربستان در امور داخلی یمن و دیگر کشورهای منطقه بارز و برجسته است، آمریکایی ها و سران عربستان، یمن را یکی از ایالت های خود می دانند.و در سایه غضب و خشم سعودی ها و موضع منفی آمریکا در قبال انقلاب یمن این رعب و وحشت ایجاد شد که کشور به سوی پرتگاه حرکت می کند و اقتصاد آن فرو خواهد پاشید.

رهبر گروه انصارالله افزود: متاسفانه ما رییس جمهوری داشتیم که نوکر آمریکا و عربستان بود و ما در یمن هرگز در رفاه اقتصادی نبودیم.، این دو سفارت آمریکا و عربستان بود که به یمن حکومت می کردند و ما هرگز در رفاه و راحتی زندگی نکردیم و نمی کنیم تا زمانی که سفیران آمریکا و عربستان در صنعا در امور داخلی یمن دخالت می کنند و به جای یمنی ها تصمیم گیری می کنند.

  • اخراج تحقیر آمیز هزاران شهروند یمنی از عربستان

عبدالملک حوثی اعلام کرد: با وجود رییس جمهوری که پیرو محض خواسته های آمریکا و عربستان بود اوضاع اقتصادی در یمن به سوی فروپاشی حرکت می کرد. وی گفت: عملیات قتل و کشتار و توهین ها و اخراج گروهی ضد مهاجران یمنی در عربستان همچنان ادامه دارد و تاکنون هزاران یمنی مقیم عربستان با تمام خفت و خواری ، تحقیر و توهین از این کشور اخراج شده‌اند.

کد خبر 288352

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha